niedziela, 18 lutego 2018

Zdrowe batony w 5 minut

Czy można zrobić coś zdrowego i pysznego w 5 minut? Myślę, że jest kilka opcji. Oto jedna z nich. Darzę te batony szczególnym sentymentem, bo podczas ostatniego wyjazdu, koleżanka częstowała nas podobnymi, tyle że kupnymi. Ratowały trochę sytuację, kiedy po kilku godzinach zwiedzania brakowało sił i dopadał mały głód. Dlatego po powrocie zachciało mi się przygotować swoje. Nie napracowałam się zbyt bardzo. W zasadzie wystarczy wszystko zmiksować. U nas w domu zrobiły furorę. A znajomi których nimi poczęstowałam uznali, że są najlepsze jakie kiedykolwiek jedli. Mój syn dostał porcyjkę w ramach przekąski do zerówki. Kiedy wrócił powiedział, że podzielił się nimi z kolegami, którzy stwierdzili, że są najpyszniejsze na świecie. Nie wiem czy jestem gotowa na taką ilość komplementów:D





















Składniki:
garść migdałów
garść orzechów laskowych
garść orzechów nerkowca
10 daktyli (można je namoczyć w gorącej wodzie jeśli są zbyt suche)
łyżeczka (z "górką") masła orzechowego

Wykonywanie:
Do zrobienia tych arcytrudnych batonów potrzebujemy właściwie tylko blender. Wrzućcie wszystkie składniki do blendera właśnie i zmiksujcie. Jeśli masa jest zbyt zwarta możecie dodać więcej daktyli, masła orzechowego lub dolać nieco wody, a jeśli jest zbyt rzadka dorzućcie więcej orzechów. Zblendowane składniki ułóż na papierze do pieczenie i uformuj kwadrat lub prostokąt- a jeśli masz wenę twórczą, kombinuj:D Włóż do lodówki. Przed podaniem pokrój na kawałki. Przechowuj w lodówce.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz