czwartek, 14 maja 2020

Racuchy drożdżowe z mąki żytniej z rabarbarem

Postanowiłam trochę "pocelebrować" wiosnę i przygotowałam racuchy z rabarbarem. Podobne, ale z jabłkiem robi nam czasem moja babcia. I muszę przyznać, że mój syn za nimi przepada. Ja także skuszę się na kilka, mimo iż nie jestem fanką jabłek. Tym razem do ciasta dodałam trochę rabarbaru  i moim zdaniem jest bardzo dobrze. Pogoda za oknem nie rozpieszcza, dlatego organizowanie sobie takiego kuchennego, domowego ciepełka moim zdaniem ma wiele sensu. Racuchy wyszły mi bardzo puszyste, co niewątpliwie uważam za plus. Podałam je z sosem truskawkowym i domowym jogurtem owsianym. A Wy jak jakim przepisem rozpoczęliście rabarbarowy sezon?

















Składniki:
170 g pełnoziarnistej żytniej mąki razowej
80 g mąki pszennej
40 g drożdży
2 łyżeczki erytrolu (lub innego słodzidła, możecie także użyć go nieco więcej)
320 ml letniego mleka (u mnie owsiane)
szczypta soli
2 łodygi rabarbaru

Do podania:
owoce, jogurt

Wykonywanie:
Drożdże zalej połową mleka i wsyp łyżeczkę erytrolu. Wymieszaj. Odstaw na ok 10 minut. Do miski wsp obie mąki, resztę słodzidła oraz sól. Wymieszaj. Wlej drożdże z mlekiem, dodaj resztę mleka i wymieszaj. Dorzuć rabarbar i odstaw na kilka minut aż zacznie bąbelkować. Smaż powoli na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju (u mnie z pestek winogron). Odwróć na drugą stronę gdy ciasto zacznie bąbelkować. Podawaj z ulubionymi dodatkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz