czwartek, 23 maja 2013

Bananowa tarta Tatin

Za twórczynię tej odwróconej tarty uważa się Stéphanie Tatin, która wraz z siostrą prowadziła hotel i restaurację. Pewnego razu, przygotowując tartę, najpierw wyłożyła formę jabłkami a dopiero potem przykryła je ciastem. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę i tarta stała się popisowym daniem hotelu a wkrótce przepis zaczął się rozprzestrzeniać. I nic dziwnego! Ciasto jest fantastyczne.
I do tego robi się je błyskawicznie. Może być coś lepszego?

Do ciasta zamiast bananów można użyć gruszek lub jabłek.

tarta bananowa
























Składniki:
opakowanie ciasta francuskiego
4- 5 bananów
50 g masła
100 g cukru
szczypta soli

Wykonanie:

Rozgrzej piekarnik do temp. 180 st C.

Banany obierz i pokrój wzdłuż. Tartę najlepiej przygotować na patelni którą można włożyć do piekarnika. Ja niestety nie posiadam takowej więc użyłam zwykłej patelni i okrągłej formy na tartę. I myślę, że wyszło całkiem nieźle.
Na patelni skarmelizuj cukier, dodaj masło oraz szczyptę soli. Poczekaj aż cukier dokładnie się rozpuści i zbrązowieje. Wylej karmel do formy ułóż na nim banany (w miarę równo). Banany przykryć ciastem zawijając je pod owoce.Ponakłuwaj ostrożnie widelcem i wstaw do rozgrzanego piekarnika. Piecz 35-40 min.

Po upieczeniu szybkim ruchem odwrać ciasto na talerz.
Podawaj ciepłe. Doskonale smakuje z lodami waniliowymi. Ja podałam je z lodami rabarbarowymi o których w następnym poście:)

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Ten szybki przepis od razu wpadł mi w oko , zwłaszcza że mój mąż uwielbia te trzy rzeczy: banany, ciasto francuskie i lody waniliowe.Był zachwycony:) Bardzo dziękuję za zamieszczenie tego przepisu, przepyszny ,nieskomplikowany deser:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował:) Moi znajomi też byli zachwyceni. A z lodami jest super:)

      Usuń