wtorek, 3 stycznia 2017

Almond butter lava cake- czyli ciasto lawa z masłem migdałowym

Jak się macie po świętach i Sylwestrze? Mam nadzieję, że udało Wam się wypocząć.. Nam, cóż jak zwykle nie udało się tego wykonać. Czas świąteczno- noworoczny spędziliśmy dość pracowicie, spotykając się ze znajomymi. Było rewelacyjnie. Zaczynam rok w dobrym nastroju, z niesamowitym entuzjazmem patrząc w przyszłość. Dlatego na słodki początek, coś przepysznego! Kto lubi masło orzechowe, ręka w górę! Ja mogę podnieść nawet dwie! Kocham, ubóstwiam, uwielbiam.. A jeszcze bardziej kocham masło migdałowe. Mój M. doskonale o tym wie i jakiś czas temu, obiecał mi przygotować ten deser. I... rozpłynęłam się dokładnie tak samo, jak lava cake. Ten deser aspiruje do miana superdeseru! Płynąca czekolada miesza się z masłem migdałowym. Czy może być coś lepszego? Spróbujcie i zakochajcie się:)




















Składniki:
115 g masła
1 łyżka ciemnego kakao
1/4 szklanki mąki pszennej
170 g gorzkiej czekolady (min. 75 % masy kakaowej)
ok 3 łyżki masła migdałowego (lub orzechowego)
łyżeczka cukru pudru - plus trochę do posypania
3 jajka
szczypta soli
ok pół szklanki cukru

Wykonanie:
Wymieszaj kakao z mąką. Remekiny wysmaruj odrobiną masła. W rondlu rozpuść masło z czekoladę- na wolnym ogniu. Masło migdałowe wymieszaj z cukrem pudrem. Jajka ubij z cukrem do momentu aż masa stanie się jasnożółta, dodaj ostudzone masło z czekoladą, mąkę i sól. Wymieszaj całość. Remekin napełnij masą do 2/3 wysokości, dodaj łyżeczkę masła migdałowego i przykryj znowu masą kakaową. Wstaw do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika i piecz ok 15 minut. Do momentu kiedy ciasto będzie upieczone ale środek powinien zostać płynny. Po upieczeniu odstaw do lekkiego wystudzenia, a następnie delikatnie wyjmij ciasto (obracając remekin na talerz). Posyp odrobina cukru pudru.

Smacznego!

4 komentarze: