sobota, 28 stycznia 2017

Kanapka z pastą ze słonecznika i buraka, awokado i jajkiem przepiórczym

Ostatnio nic się tutaj nie działo, z prostego powodu. Trochę bujaliśmy się tu i tam. I "bujaliśmy się" należy tym razem traktować dosłownie. Wybraliśmy się ze znajomymi na rejs statkiem po Karaibach. 
Plan był prosty. W dzień zwiedzamy wyspy, a nocą pływamy i korzystamy z atrakcji na statku. I chyba nie muszę pisać, że było fantastycznie? Oj było, było. Piękne plaże, cudne widoki, słońce i mnóstwo pysznego jedzenia. W moich żyłach jeszcze przez jakiś czas, będzie płynął ananas zamiast krwi, bo objadałam się nim codziennie. Jeszcze nie jesteśmy do końca ogarnięci. Jet lat miażdży mózg. Ale zamiast mieć przygnębiające myśli, że ten cudowny czas minął, Cieszę się tym, że dane mi było to wszystko zobaczyć i poznać tak fantastycznych ludzi.  To był naprawdę wyjątkowy czas. Jak tylko porządnie się wyśpię, na pewno wrócę ze zdwojoną siłą i nowymi karaibskimi przepisami. Przywiozłam kilka smakołyków- głównie kakaowe cuda, dlatego spodziewam się kakaowego natchnienia:) Jestem naprawdę nastawiona mega pozytywnie. Świat jest piękny, a wspomnienia to coś, czego nam nikt nie zabierze. Rok 2017 rozpoczął się dla nas najlepiej jak można.
Po ciężkim powrocie zmontowałam sobie szybką kanapkę. Awokado kupiłam sobie na Dominikanie- i nie dlatego, że u nas nie ma, ale dlatego, że ma totalnie inny smak niż to, co sprzedają u nas. No i było dwa razy większe:D Przyszła mi ochota na pastę ze słonecznika i buraka, dlatego tez wylądowała na kanapce, a na koniec, prawie jak wisienka na torcie- jajko przepiórcze. 




















Składniki:
chleb- u mnie typu włoskiego
kawałek surowego buraka
pół szklanki pestek ze słonecznika- namoczonych przez noc
awokado
jarmuż
jajko przepiórcze
sól
pieprz
wędzona papryka
oliwa
pół łyżeczki masła

Wykonywanie:
Chleb zgrilluj lub zrób tosty. Namoczone pestki słonecznika odsącz i wrzuć do blendera. Zmiksuj razem z burakiem (ja użyłam surowego, bo nie lubię buraków gotowanych ale jeśli wolicie możecie go najpierw ugotować). Jeśli masa będzie się słabo miksować, dolej oliwy. Przypraw solą i pieprzem. Wymieszaj. Jarmuż wrzuć na patelnię, dodaj masło i mieszając podsmaż, aż zmniejszy objętość. Odstaw. Rozpuść na patelni masło i przygotuj jajko sadzone. Przypraw je sobą i wędzoną papryką. Awokado pokrój w plastry.
Kanapkę posmaruj pastą ze słonecznika i buraka, ułóż plastry awokado, jarmuż i jajko. Posyp pieprzem.
Podawaj natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz