piątek, 27 października 2017

Krem z pomidorów z serkiem mascarpone

Pogoda za oknem nie sprzyja spacerom. Nieuchronnie zbliża się czas, w którym wolę zakopać się pod kocem z kubkiem herbaty niż włóczyć się gdziekolwiek. Poza tym mam ochotę na nieco inne jedzenie. To zdecydowanie czas na dania, które rozgrzewają. W weekend zachciało nam się zupy pomidorowej. Podkręciłam ją dodając serek mascarpone i wyszła naprawdę kremowa. Dodałam też  więcej warzyw, więc jest bardziej treściwa i sycąca. W naszym domu każdy zjada pomidorówkę z innym dodatkiem. Mój syn z makaronem, mój M. z ryżem, a ja z bagietką zapieczoną z mozzarellą.  Niby można oszaleć robiąc dla każdego coś innego. Ale nie przeszkadza mi to. Po prostu to rozumiem i nie walczę z kulinarnymi wyborami. W końcu nikt nie lubi być zmuszany do jedzenia tego, czego nie chce. A już na pewno nie ja. Dlatego przyjęłam do wiadomości, że jeśli pomidorówka to dla każdego coś miłego. Zupa jest świetna jeśli skropicie ją sobie olejem sezamowym lub truflowym.























Składniki:
1l bulionu warzywnego
puszka pomidorów (można użyć także świeżych)
2 marchewki
1 pietruszka
kawałek pora
1 średni ziemniak
2 czubate łyżki serka mascarpone
sól
pieprz
szczypta chili

Wykonywanie:
Wszystkie warzywa pokrój w kostkę. Wrzuć je do bulion i ugotuj aż będą miękkie. Zmiksuj na gładki krem. Serek mascarpone przełóż do miseczki i dolej trochę zupy. Wymieszaj go aby nie było grudek. Wlej całość znowu do garnka. Przypraw solą, pieprzem i chili. Podawaj wg gustu z bagietką, ryżem lub makaronem.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Świetny przepis :) Dziękuje bardzo za podzielenie się z nami :P

    OdpowiedzUsuń