poniedziałek, 6 listopada 2017

"Placki" marchewkowo- ziemniaczane z jajkiem sadzonym i rukolą

Kiedy na stół wjeżdżają placki ziemniaczane, jestem w stanie zjeść ich niewyobrażalne ilości. Naprawdę. To takie danie, którego nigdy nie mam dość. Wiem, że niektórzy lubią je jeść ze śmietaną, sosami lub... cukrem. Każda opcja ma swoich zwolenników. Ja natomiast lubię je najbardziej w wersji najprostszej, bez dodatków. Choć przyznam, że nie pogardzę plackami posypanymi cebulą pokrojoną w kostkę. Tym razem jednak pokombinowałam. Dodałam naprawdę sporo marchewki, zrezygnowałam z typowych składników i upiekłam warzywa w piekarniku. Niestety nie miałam czasu na smażenie. Po wyjęciu z piekarnika, całość posypałam rukolą i przygotowałam jajko sadzone. Uwierzcie mi.. niebo w gębie!





















Składniki:
ok 5 dużych zmianiaków
4 duże marchewki
sól
pieprz
oliwa
jajko sadzone (1 na jedną osobę)
rukola

Wykonywanie:
Marchewkę i ziemniaki zetrzyj na tarce o grubych oczkach. Nadmiar wody odciśnij. Rozłóż warzywa na blaszce przypraw solą i pieprzem, skrop oliwą. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz ok 30-40 minut. Tak aby warzywa były upieczone, uważaj żeby się nie spaliły. Po wyjęciu z piekarnika posyp rukolą i ułóż jajka sadzone. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz