środa, 24 lipca 2013

Zioła prowansalskie

Bardzo lubię zioła prowansalskie. Mają wiele zastosowań. Dorzucam je niemal do wszystkiego. Nie wiem dlaczego wcześniej nie przyszło mi do głowy zrobienie mieszanki samodzielnie. Ale...od czego są przyjaciele:) Dziękuję, jak zwykle niezastąpionej Dominice za świetną inspirację. Aromat i smak ziół jest niesamowity i w niczym nie przypomina mieszanki ze sklepowej półki. Za radą Dominiki tymianek kupiłam w aptece. Podobnie jak szałwię i miętę. A ostatnio będąc na targu wypatrzyłam świeży cząber który ususzyłam:)



















Składniki:
Wszystkie zioła powinny być suszone.
1-1,5 łyżki rozmarynu
3 łyżki bazylii
3 łyżki oregano
3 łyżki szałwii
3 łyżki cząbru
3 łyżki mięty pieprzowej
3 łyżki majeranku
3 łyżki tymianku

Wykonanie:
Wszystkie zioła wymieszaj. Przechowuj w zamkniętym słoiczku. Używaj do zup, sosów, sałatek, mięs, farszów i innych pysznych dań na które przyjdzie Ci ochota:)
Ja dodałam nieco więcej szałwii i mięty. Więc eksperymenty są mile widziane. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz