sobota, 14 grudnia 2013

Zapiekane naleśniki z nutellą

Mój Mikołaj w tym roku okazał się niesamowity. Dostałam coś czego nawet się nie spodziewałam. A mianowicie urządzenie do smażenia naleśników. Nie może być nic lepszego dla kogoś kto ma obsesję na ich punkcie i robi je 3-4 razy w tygodniu... Jestem bardzo, bardzo zadowolona. Ale żeby nie było, że to tak prezent tylko dla mnie na pierwszy ogień poszły naleśniki z nutellą bo mój Mikołaj takie lubi najbardziej. Pomyślałam, że trochę je udoskonalę. I powiem jedno. To kompletna rozpusta kulinarna! I jak na każdą rozpustę przystało niesamowita i absolutnie przyjemna. Zapomnijcie o kaloriach, dietach i ograniczeniach...Musicie spróbować tych naleśników!





















Składniki:
Ciasto na naleśniki (takie jak na naleśniki Suzette)
250 g mąki
0,5 l mleka
łyżka cukru
szczypta soli
4 jajka
50 g masła

Nadzienie:
nutella - wg gustu
1-2 kieliszki (wg gustu) likieru irlandzkiego Carolans (może być Baileys, rum, likier kawowy lub czekoladowy)
pół szklanki migdałów w płatkach
30 g rozpuszczonego masła

Wykonanie:
Masło rozpuść i odstaw do wystygnięcia. Do miski wrzuć składniki na ciasto naleśnikowe oprócz i wymieszaj dokładnie alby uzyskać płynne ciasto. Najlepiej użyć miksera ale ja zrobiłam to ręcznie. Wlej roztopione masło i wymieszaj. Odstaw na ok 30 minut. Przed pieczeniem znowu je przemieszaj i jeśli jest zbyt gęste dodaj trochę mleka. Usmaż naleśniki. Nutelle i likier wymieszaj w miseczce dodaj pokruszone migdały i jeszcze raz wymieszaj. Każdy naleśnik posmaruj nadzieniem i złóż w trójkąt i układaj je w formie do zapiekania jeden na drugim. Posyp odrobiną migdałów i polej rozpuszczonym masłem. Zapiekaj w temp. 180 stopni przez ok 20 minut (trzeba obserwować).

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz