środa, 25 czerwca 2014

Pudding z bułki

Pudding z chleba to typowe danie kuchni brytyjskiej. Ktoś to sobie naprawdę fajnie wymyślił. Bo to idealny sposób na zużycie czerstwego chleba lub bułek. Ja akurat zostawiłam bułki celowo żeby zrobić ten przepis. Ja użyłam słodkich bułek orkiszowych, które sama upiekłam. Ale wszelkie chałki czy rogaliki sprawdzą się doskonale. Myślałam, że ten pudding będzie tylko dla mnie, i nie miałam w planie się nim z nikim dzielić. Ale niestety plany legły w gruzach i niewiele udało mi się przechwycić dla siebie. Mój syn i mąż od razu przystąpili do akcji i tak naprawdę ledwie udało mi się puddingu skosztować. Jest pyszny, łatwy i naprawdę jego zrobienie nie sprawia kłopotu i zajmuje chwilę. Kuchnia brytyjska ma swoje atuty:)





















Składniki (dowolnie można je modyfikować- zależnie od wielkości formy i ilości czerstwego pieczywa):
3 czerstwe bułki
2 duże jajka
szklanka mleka
4-5 łyżek cukru (u mnie trzcinowy)
pół łyżeczki cynamonu
łyżka ekstraktu waniliowego (można użyć prawdziwej wanilii)
kardamon -użyłam nasion (zmieliłam w moździerzu nasiona z 3 ziaren) ale można dodać już mielony
garść żurawiny
garść rodzynek

Wykonanie:
Pieczywo pokrój w plastry. Ułóż je w formie wysmarowanej odrobiną masła. W misce wymieszaj jajka, mleko, cukier, cynamon, ekstrakt waniliowy i kardamon. Zalej nią pieczywo. Poczekaj aż bułki wchłoną trochę płynu. Posyp żurawiną i rodzynkami. Jeśli jest to konieczne lekko przewróć kawałki bułki. Piecz w temp. 180 stopni przez ok 20- 30 minut. Aż całość się zetnie.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz