sobota, 21 czerwca 2014

Tarta z karmelizowaną czerwoną cebulą i serem z niebieską pleśnią

To jedna z moich ulubionych tart. Karmelizowana cebula to mój osobisty klasyk i uwielbiam ją. Jest lekko słodka i idealnie pasuje do sera. Jedyny minus jest taki że jej przygotowanie może zająć chwilę. Co prawda wszystko dzieje się właściwie bez naszego udziału ale jednak trzeba na tę cebulę poczekać. Dlatego ja robię zawsze jej ogromne ilości, pakuję do słoików i mam na czarną godzinę. To ułatwia życie. A później w ciągu kilku chwil powstaje pyszne danie. Lubię takie przepisy które zajmują mi nie więcej niż 10 minut a gościom wydaje się że spędziłam w kuchni wieki.




















Składniki:
1 opakowanie ciasta francuskiego
100 g sera z niebieską pleśnią 
2 jajko
150- 200 ml śmietany 18%
sól 
pieprz

Wykonanie:
Ciastem francuskim wylep formę. Na nie ułóż cebulę. W miseczce wymieszaj jajka, sól, pieprz i śmietanę- jeśli masz większą blaszkę dodaj po prostu więcej śmietany. Masą zalej cebulę. Rozkrusz na wierzch ser. Wstaw do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika na ok 25- 30 minut. Podawaj ciepłe.

Smacznego!
Wegetariański obiad III

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz