środa, 8 lipca 2015

Płatki ryżowe z karmelizowanymi jabłkami

Za kilka dni jadę na wakacje. Szczególne. Bo bez M. Ale za to z przyjaciółką i naszymi dzieciakami. Prawie przez dwa tygodnie M. będzie słomianym wdowcem. Później wracamy i znowu wyruszamy tym razem całą szóstką na rodzinne wakacje. Zakładam że obydwa wyjazdy będą super i "wyodpoczywamy" się za wszystkie czasy. Trochę będziemy tęsknić ale mam nadzieję, że będzie wiele rzeczy do zrobienia i zobaczenia więc na pewno nie będziemy się nudzić. 
Ostatnio wyszperałam mąkę ryżową z Tajlandii i zamiast kisić ją bez sensu zrobiłam z niej naleśniki. Wyszły pyszne i pochłonęliśmy je natychmiast. Pozostając w ryżowym klimacie zrobiłam dziś płatki ryżowe. W Tajlandii miałam okazję jeść płatki niedojrzałego ryżu o pięknym zielonym kolorze:) Zasmakowały mi do tego stopnia że sporo sobie przywiozłam. Miały po ugotowaniu konsystencję budyniu a w smaku były lekko orzechowe. Dziś przygotowałam zwykłe ryżowe płatki z odrobiną cynamonu, cukru kokosowego (można użyć brązowego) i karmelizowanymi jabłkami. Śniadanie obłędnie pyszne i świetne na dzisiejszy poranek. 





















Składniki:
szklanka płatków ryżowych
1,5 szklanki mleka (może być zwykłe lub roślinne)
cukier do smaku (brązowy, kokosowy lub zwykły)
duże twarde jabłko 
pół łyżki masła
płaska łyżka cukru
szczypta cynamonu

Wykonanie:
Jabłka obierz i pokrój w plastry. Masło rozgrzej na patelni a gdy się rozpuści wsyp cukier. Poruszaj patelnią tak aby masło pokryło cukier. Gdy cukier się rozpuści wrzuć jabłka i lekko potrząsaj patelnią żeby jabłka całe się pokryły cukrem. Smaż przez chwilę tak żeby jabłka były lekko podsmażone ale pozostały jędrne.  Do garnka wlej mleko i wrzuć płatki. Gotuj dwie minuty mieszając. Dodaj cukier i cynamon. Wymieszaj. Przełóż do miski i dodaj jabłka. Podawaj natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz