wtorek, 13 października 2015

"Ruska" tarta

Kocham, uwielbiam, ubóstwiam ruskie pierogi. Mogłabym je jeść tonami, niestety. Ale czy mam ochotę i czas na to żeby się bawić w lepienie? Niestety.. nie mam. Dlatego postanowiłam zrobić tartę z nadzieniem mniej więcej takim, jakim nadziewa się pierogi ruskie. Zaspokoiło to moją natychmiastową potrzebę zjedzenia ruskich i jestem pewna, że w kolejnej awaryjnej sytuacji zrobię ją ponownie. 





















Składniki:
Na tartę:
250 g mąki pszennej
120 g masła
szczypta soli
1 jajko
zimna woda

Nadzienie:
500 g półtłustego twarogu
4-5 dużych ziemniaków- ugotowanych
średnia cebula
1/3 szklanki kwaśnej śmietany
sól
pieprz
olej do smażenia


Wykonanie:
Składniki na ciasto połącz ze sobą i wyrób aż wszystkie składniki się połączą. Wodę dolewaj stopniowo kontrolując żeby ciasto nie było zbyt rzadkie. Uformuj kulkę i wstaw na 30 minut do lodówki. Następnie rozwałkuj ciasto i wyłóż nim formę do pieczenia. Ponakłuwaj ją widelcem i piecz w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez ok 10 minut.
Nadzienie:
Cebulę pokrój w kostkę i podsmaż na oleju aż będzie miękka. Ziemniaki przeciśnij przez praskę do ziemniaków i dodaj do nich cebulę. Następnie dodaj twaróg, śmietanę i przypraw. Wszystko wymieszaj na jednolitą masę. Masę wyłóż na podpieczona tartę wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni przez ok 30 minut aż całość się przypiecze.

Smacznego!
Wegetariański obiad V

2 komentarze:

  1. Ruskie to moje ulubione z wszystkich pierogów, coś czuję więc, że muszę zrobić taką tartę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie to taki "kompromis" pierogowy:) Brak czasu na lepienie pierogów kontra nieodparta chęć ich zjedzenia. Polecam wypróbować:) Pozdrawiam!

      Usuń