wtorek, 2 sierpnia 2016

Kanapka z grzybami, pieczonym czosnkiem i cheddarem

Ostatnio dostałam trochę grzybów. I choć mój tata namawiał mnie, żebym zrobiła sos grzybowy, postanowiłam zrobić coś zupełnie innego. Być może to wpływ niezliczonej ilości tapas jakie zjadłam? Upiekłam czosnek i rozsmarowałam go na toście, i okazało się to pomysłem wyjątkowo dobrym. Pieczony czosnek jest o dużo bardziej delikatny i nie tak natarczywy w smaku jak świeży. Zależało mi na tym, żeby nie zamordować smaku grzybów. Do tego odrobina cheddara. Myślę, że ta kanapka była lepszym pomysłem niż po prostu sos.




















Składniki:
chleb
świeże grzyby (u mnie prawdziwki)
3 ząbki pieczonego czosnku*
cheddar
oliwa truflowa
masło

* Odetnij czubek główki czosnku i skrop oliwą. Ułóż go na foli aluminiowej i ułóż na blaszce do pieczenia. Piecz ok 30-40 minut aż czosnek będzie miękki. Ząbki powinny wychodzić z łupiny bez problemu.

Wykonanie:
Grzyby oczyść, pokrój w plastry i wrzuć do patelnię. Podsmaż je przez chwilę na maśle. Niech zmiękną. Z chleba zrób tosty i rozsmaruj na nich czosnek. Ułóż grzyby i zetrzyj trochę cheddara. Skrop oliwą truflową.

Smacznego!

2 komentarze: