wtorek, 23 sierpnia 2016

Curry z indykiem i warzywami

Ostatnimi czasy nie jem zbyt zdrowo. Wytłumaczenie jest proste. Lato, wakacje, grille, spotkania na świeżym powietrzu i nieregularne jedzenie. Jestem mniej zorganizowana i częściej skuszę się na coś niezdrowego. To, co było dla mnie najgorsze to to, że zdarzało mi się ostatnio nie jeść obiadów. Robiłam obiad dla Piotrka, ale mój M. wracał do domu w porze kolacji, i najzwyczajniej w świecie nie chciało mi się ani jeść, ani gotować. No dobrze. Chciało mi się jeść, ale gotować już nie. I jaki był efekt? Niepohamowany atak na lodówkę i wyjadanie z niej wszystkiego co się da. A konkretnie wyjadanie bzdur, po których po 5 minutach byłam głodna. I to już nie jest fajne. Dlatego w końcu postanowiłam zrobić coś ekstra. Padło na indyka curry. Jeśli lubicie indyjskie, aromatyczne dania to wypróbujcie koniecznie. Jest pełne przypraw, sycące, a ponieważ lato nas nie rozpieszcza, ciepły obiad wydaje się uzasadniony. Nie obawiajcie się tej odrobiny czekolady w przepisie. Nie nadaje słodyczy, a jedynie podkreśla i nadaje głębokiego smaku. Uwierzcie mi- warto:)

Świetnie pasuje do ryżu lub chlebków naan




















Składniki:
120 g migdałów w płatkach
40 g orzeszków ziemnych
pół łyżeczki nasion kolendry
pół łyżeczki goździków
3 łyżki sezamu
pół łyżeczki cynamonu
3-4 papryczki chili (dowolnych- ja użyłam marynowanych papryczek jalapeno)
3 duże pomidory (można także użyć pomidorów z puszki)
duża cebula
2 ząbki czosnku
300 ml bulionu
30 g gorzkiej czekolady
ok. 400 g filetu z indyka
sól
pieprz
olej sezamowy
olej kokosowy

Wykonywanie:
Indyka pokrój w kawałki posyp odrobiną soli, pieprzu i polej olejem sezamowym. Wymieszaj całość dokładnie i odstaw na kilkanaście minut.
Migdały, orzechy, nasiona kolendry, goździki, sezam wsyp na patelnię i opiekaj je kilka minut, mieszając, nie dopuść do tego żeby się spaliły. Gdy sezam zacznie lekko się rumienić, przesyp całość do malej miseczki.
Na patelnię wlej trochę oleju kokosowego i wrzuć cebulę pokrojoną w półplasterki i czosnek pokrojony w kawałki. Podsmaż chwilę. Gdy cebula będzie szklista dodaj mięso. Podsmaż chwilę i dodaj pokrojone pomidory. Całość dokładnie wymieszaj. Wlej bulion i gotuj na wolnym ogniu.
Sezam z przyprawami zmiksuj na gładka pastę. Wrzuć ja na patelnię i wymieszaj. Dodaj czekoladę w kawałkach i mieszając poczekaj aż się rozpuści. Dodaj pokrojone papryczki chili. Podawaj natychmiast po przygotowaniu z ryżem lub chlebkami naan.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz