wtorek, 6 września 2016

Soczewica z warzywami i kiełbaskami

Skończyły się wakacje i w powietrzu czuć jesień. Wieczory coraz chłodniejsze, dni coraz krótsze. Czas zaopatrzyć się w kubek ciepłej herbaty i wyczekiwać jesieni. Mam tylko nadzieję, że to będzie piękna złota jesień, a nie plucha i zimny wiatr. Ostatnie dni nie rozpieszczały, dlatego zachciało nam się ciepłego, jesiennego jedzenia. Mój M. bardzo lubi to danie. Ja zresztą też. Jest bardzo szybkie do zrobienia, smaczne, sycące i rozgrzewające. Użyłam białych surowych kiełbasek, ale wybór pozostawiam Wam. Możecie z nich także zupełnie zrezygnować . 




















Składniki:
1 duża cebula
szklanka czerwonej soczewicy
sól
pieprz
szczypta chili
3 duże pomidory (pozbawione skóry)
bulion
cienkie kiełbaski- użyłam białych surowych kiełbasek

Wykonywanie:
Soczewicę ugotuj w bulionie tak, aby pozostała jeszcze lekko twarda. Na patelni podsmaż cebulę pokrojoną w półplasterki. Gdy zmięknie i stanie się szklista, dodaj pomidory pokrojone w kawałki. Podlej bulionem w razie potrzeby, i gotuj aż pomidory się rozpadną i soczewica zmięknie. Przypraw solą, pieprzem i chili.
Kiełbaski podsmaż na patelni aż się zrumienią. Gdy tak się stanie, przełóż je na soczewicę i podawaj.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz