wtorek, 25 lutego 2020

Szybka kanapka z hummusem, smażonym serem halloumi i awokado

Pamiętacie moment w którym spróbowaliście czegoś co odmieniło Wasze kulinarne życie? U mnie było kilka takich rzeczy. Jedną z nich było spróbowanie hummusu. Miałam okazję jeść go zarówno w Egipcie, i to był mój pierwszy raz, jak i w Jerozolimie i powiem Wam, że przepadłam. Wersja izraelska jest genialna! Od tamtej pory podawałam hummus tysiące razy na imprezach, wykorzystywałam go podczas śniadania, obiadu i kolacji, zrobiłam kilka różnych wersji z warzywami. Jednak moje serce należy do tej tradycyjnej, podstawowej. Nie zrozumcie mnie źle, uwielbiam kombinowanie, ale bazowa wersja jest dla mnie po prostu najlepsza. Wieczór niemal idealny? Hummus, kieliszek wina i socca! Prostota jest cudowna.
Jeśli macie hummus możecie zmajstrować sobie mnóstwo ekstra kanapek. Dodać kilka składników i gotowe. Ja akurat miałam zapas sera halloumi dlatego bez wahania wylądował na mojej kanapce. Do tego awokado i kolejne super śniadanie poszło ze mną do pracy.





















Składniki:
Hummus z tego przepisu
kilka plastrów sera halloumi
pół awokado
płatki chili
opcjonalnie- syrop z granatów

Wykonywanie:
Hummus przygotuj zgodnie z przepisem. Pamiętaj, żeby miksować ciecierzycę kiedy jest jeszcze ciepła. Rozsmaruj hummus na kromkach chleba. Na suchej patelni ułóż pokrojony w plastry ser halloumi. Smaż go do momentu kiedy puści wodę i lekko się przyrumieni. Przełóż go na kanapki, na ser ułóż awokado pokrojone w plastry. Całość posyp płatkami chili i jeśli lubisz polej odrobiną syripu z granatu.

Smacznego!
Nasiona roślin strączkowych na talerzu 4.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz