sobota, 2 listopada 2013

Pumpkin pie- Ciasto dyniowe

Jeżeli masz trochę dyni i zastanawiasz się co z niej zrobić lub który przepis wybrać, to jeśli mogę coś zasugerować wybierz właśnie to ciasto. Aromatyczne, pełne przypraw, rozpływające się w ustach, z kleksem śmietany jest po prostu przepyszne! Żadne ciasto czy muffiny z dynią które zrobiłam nie były tak rewelacyjne jak to ciasto. A komentarz m. utwierdził mnie w przekonaniu, że nie tylko mnie smakowało "Muszę przyznać, że niezłe..Dawno nie jadłem tak dobrego ciasta i to z dynią:)". Polecam bardzo!





















Składniki:
Ciasto:
200 g mąki
80 g zimnego masła
1 jajko
3 łyżki cukru

Nadzienie:
500 g dyni
słodzone mleko skondensowane (użyłam mleka słodzonego w tubce -150 g można użyć mleka w puszcze)
3 łyżki cukru brązowego (w ostateczności można użyć białego)
2 jajka
pół łyżeczki soli
łyżeczka cynamonu
szczypta gałki muszkatołowej
pół łyżeczki mielonego imbiru
1/4 łyżeczki goździków
 nasiona z 3 ziaren kardamonu

Do podania:
śmietana kremówka lub gęsty jogurt grecki

Wykonanie:
Składniki na ciasto przełóż do miski i zagnieć szybko ciasto. Zwiń w folię spożywczą i wstaw do lodówki na 30 min. Po tym czasie wylep formę do tarty ciastem, ponakłuwaj widelcem  i piecz w temp. 180 stopni przez  ok.15 minut. W międzyczasie dynię pozbaw pestek i skóry. Pokrój ją na kawałki i podsmaż. Nie używałam oliwy ani oleju co jakiś czas podlewałam ją odrobiną wody. Gdy zmięknie rozgnieć ją widelcem. Możesz użyć miksera ja byłam trochę leniwa:) Dodaj mleko słodzone i wymieszaj. Wsyp cukier i wbij jajka. Dokładnie wymieszaj. Dodaj sól, cynamon, gałkę i imbir. Goździki i kardamon utłucz w moździerzu i dodaj do dyni. Wszystko wymieszaj. Nadzienie wylej na upieczony spód. Piecz 45- 50 minut w temp. 180 stopni do momentu gdy wbity w ciasto nóż będzie czysty.
Podawaj z ubitą kremówka z odrobiną cukru pudru lub jeśli uważasz że słodkości już za dużo z jogurtem greckim.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz