wtorek, 21 października 2014

Krem z pomidorów z prażonym sezamem i słonecznikiem

Czas nie jest moim sprzymierzeńcem... Mój syn postanowił nie spać już w ciągu dnia, co kończy się tym, że jest wyjątkowo...nazwijmy to niezdecydowany. Zabawy w chcę- nie chcę i tak- nie są na porządku dziennym. Czasem trudno mi nadążyć. Minusem jest to, że nie mam już tych 2 godzin na to żeby coś przygotować na obiad, albo żeby po prostu odpocząć. Plus jest taki, że mój syn jest w gruncie rzeczy bardzo spokojnym dzieckiem i ostatnio odkrywa uroki samodzielnej zabawy. A ja? Szukam szybkich rozwiązań lub przynajmniej takich, które nie wymagają ode mnie zbyt wiele pracy. A raczej "doskoku". Dziś krem z pomidorów..tak, tak kolejny krem.. czyli po prostu zupa pomidorowa. Mój smak dzieciństwa. Moja babcia zawsze robi ją z domowym makaronem i odkąd pamiętam zjadam niewyobrażalne ilość. Moja wersja nie smakuje jak zwykła pomidorówka. Jedząc ją przyszło mi na myśl, że jest bardzo...włoska.. Skąd skojarzenie? Jest aromatyczna, lekko pikantna i absolutnie inna, niż ta do której jestem przyzwyczajona. Ale bardzo mi smakuje. Świetna raczej z grzankami lub grillowaną bagietką niż z ryżem czy makaronem. 





Składniki:
1 kg pomidorów (możesz użyć rożnych gatunków)
2 średnie cebule
pól papryczki chili
2 ząbki czosnku (posiekane)
1 l bulionu
2 łyżki octu balsamicznego
ok 100 ml kwaśnej śmietany
oliwa
płatki chili- opcjonalnie
sól
pieprz
bagietka/ ciabatta/ grzanki
2 łyżeczki sezamu
2 łyżeczki słonecznika- łuskanego

Wykonanie:
Pomidory pokrój w ćwiartki. Rozłóż je na macie do pieczenia, skrop oliwą, posyp tymiankiem i piecz ok 20 minut. W tym czasie cebulę pokrój w półplasterki i podsmaż na oliwie aż stanie się szklista. Na koniec dodaj posiekaną w kostkę papryczkę chili oraz czosnek. Zagotuj bulion. Gdy pomidory lekko się podpieką, odstaw je na chwilę żeby przestygły a następnie zdejmij z nich skórę. Zmiksuj pomidory z cebulą, czosnkiem i chili i dodaj do bulionu. Dodaj śmietanę (na początek rozprowadź śmietanę wraz z niewielką ilością zupy w szklance i dopiero dodaj całość do garnka). Przypraw do smaku solą i pieprzem. Dodaj ocet balsamiczny. Całość wymieszaj i zagotuj. Sezam i słonecznik upraż na suchej patelni. Zupę posyp płatkami chili, sezamem i słonecznikiem. Podawaj natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!
Smaczna Jesień Zabieramy ze sobą posiłek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz