niedziela, 26 października 2014

Placki budyniowe

Planowałam zrobić angielskie crumpety. Ale odkryłam, że nie mam drożdży. Plany musiały natychmiast ulec zmianie bo mój syn domagał się placków. W dodatku spodziewałam się gości więc nie miałam zbyt wiele czasu na zastanawianie. Połączyłam właściwie tylko to co nawinęło mi się pod rękę. Efekt? Placki wyszły bardzo dobre z lekkim budyniowym posmakiem. Jak to placki są szybkie i bezproblemowe. Wystarczy łyżka i miska. Idealne dla dzieci ale nie tylko. Nawet moi goście zupełnie niespodziewanie zażyczyli sobie po jednym "na drogę":) 




















Składniki:
szklanka mąki pszennej
1,5 szklanki mleka
1 jajko
łyżka płynnego miodu (u mnie malinowy)
łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki budyniu (proszku 
łyżeczka oliwy

do podania: miód, dżem, jogurt naturalny itp

Wykonanie:
Wszystkie składniki wrzuć do miski i wymieszaj tak aby nie było grudek. Smaż placki z obu stron na zloty kolor. Ja smażę je na maszynie do placków więc nie używam już dodatkowo oleju. Podawaj z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi się prostota ich przygotowywanie, nawet mając niewiele czasu na śniadanie, można je przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie:) Tak jak napisałam miska, łyżka i do dzieła!

      Usuń
  2. Super przepis ale placki się nie ścinają...
    Zmarnowane ciasto
    Nie wiem czy to wina proporcji czy czegoś innego ale niestety nie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś robiłam placki ponownie, żeby sprawdzić ten przepis i wyszły bez zarzutu. Trochę mnie dziwi fakt, że się nie ścinają.. Nie mam pojęcia jak to możliwe..

      Usuń