wtorek, 28 października 2014

Pesto z rukoli i groszku z ryżem i groszkiem

Świat bez rukoli nie byłby dla mnie tym samym miejscem. Świat bez pesto.. byłby po prostu koszmarem. Rukola zamieszkała w mojej lodówce na stałe a od pesto z rukoli jestem uzależniona. Moi znajomi śmieją się że w moich żyłach na pewno płynie rukola.. Cóż.. jem ją właściwie w każdej postaci w różnych daniach śniadaniowych, obiadowych i kolacyjnych. Więc te komentarze mnie nie dziwią. Jeśli wpadacie tu w miarę regularnie to wiecie, że mam na punkcie pesto lekkiego bzika. Ale jak to bywa z uzależnieniami trudno z nimi walczyć. A to już totalna wariacja na temat pesto.. Rukola i ryż? I do tego groszek?! Dla mnie pestomaniaczki to naprawdę świetny pomysł. Inne pomysły na pesto znajdziecie tutaj.





















Składniki:
ok 100 g ryżu
1 i 1/2 szklanki groszku (mrożony)
125 g rukoli
garść migdałów
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
oliwa
płatki chili

Wykonanie:
Ryż ugotuj al dente w osolonej wodzie. Pamiętaj żeby go nie rozgotować. Groszek jeśli używasz mrożonego, musisz rozmrozić. Do miksera wrzuć rukolę, migdały, pół szklanki groszku, sól, pieprz, chili i oliwę. Zmiksuj. Gdy ryż będzie ugotowany wymieszaj go z reszta groszku. Przypraw do smaku solą i pieprzem. Wymieszaj z pesto. Posyp płatkami chili. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

2 komentarze: