środa, 29 października 2014

Pieczone placki ziemniaczane

Myślałam, że już jestem zdrowa. A tu nagle bum i choroba wróciła ze zdwojoną siłą. Głowa mi pęka i naprawdę źle się czuję. Pogoda "kaprysi" a ja razem z nią tyle, że ja w kwestii jedzenia. Nic mi nie pasuje i nie mam specjalnie na nic ochoty. Choroba odbiera mi przyjemność z jedzenia. Obiady muszą być raczej szybkie i nie wymagać zbyt wiele wysiłku i pracy. Nie mam siły stać przy garach nie mam też ochoty nawet kroić za wiele. Ale kocham placki ziemniaczane i zachciało mi się ich dzisiaj. Takie kulinarne marzenie chorego człowieka:) Ale wizja stania i smażenia placków... odbierała mi totalnie chęć ich zrobienia. Dlatego postanowiłam ułatwić sobie życie. Wszystkie składniki są dokładnie takie same jak na placki smażone różnica polega na tym, że te pieką się po prostu w piekarniku oszczędzając sporo naszego czasu. Zalet jest więcej. Po pierwsze do starcia ziemniaków użyłam robota kuchennego a placki piekły się właściwie bez mojego udziału. Niewiele pracy a efekt naprawdę świetny. Tak przygotowane placki nie są taką bombą kaloryczną jak te smażone. A to kolejny plus. Podałam je z sosem czosnkowym ale wybór sosu lub innego dodatku pozostawiam Wam. Będą świetne także z sosem chrzanowym. Szybko i o wiele mniej pracy niż przy tradycyjnych plackach.





















Składniki:
1 kg ziemniaków
1 jajko
mąka
sól
pieprz
2 ząbki czosnku
łyżeczka majeranku
olej (odrobina do posmarowania blachy)

sos:
szklanka gęstego jogurtu naturalnego (u mnie grecki)
5 dużych ząbków czosnku drobno posiekanych (wg. uznania)
sól
pieprz

Wykonanie:
Ziemniaki obierz i zetrzyj (na tarce lub tak jak ja użyj robota kuchennego- zajmie to minutę). Jeśli są bardzo wodniste odsącz wodę. Dodaj do placków czosnek, pieprz, sól i majeranek i tyle mąki żeby masa była w miarę zwarta. Całość wymieszaj. Blachę wyłóż matą do pieczenia i posmaruj odrobina oliwy. Układaj na macie placki pamiętając żeby nie były zbyt duże ani za grube. Rozpłaszcza je łyżeczką. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni i piecz przez 20-25 minut. Do momentu aż lekko się zrumienią. Podawaj natychmiast po przygotowaniu z sosem. Składniki na sos wymieszaj w miseczce i podawaj.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz