piątek, 26 grudnia 2014

Placuszki warzywne z orzechami nerkowca

Święta, święta i po. No może prawie bo zahaczamy o weekend przedłużając sobie leniuchowanie o kilka dni:)  Zjedzona ilość moczki i makówek- absurdalnie wysoka... Nie mam wyrzutów w końcu czekam na to cały rok! Ale mając dziecko w domu wiecie, że jedzenie świąteczne nie leży w kręgu jego zainteresowań. A przynajmniej nie leży w kręgu zainteresowań mojego syna i muszę przygotować coś innego. Ze świątecznego stołu wybiera zaledwie kilka rzeczy. Ale za to mógłby jeść tony owoców i warzyw, kasz i serów. Niestety mięso to jedna z tych rzeczy za którymi delikatnie mówiąc nie przepada. Ma tę przypadłość właścwie już "od brzucha" bo kiedy byłam w ciąży nie mogłam nawet patrzeć na mięso. Więc przypuszczam że to była jego sprawka. Jedynie co akceptuje to szynki przygotowane i uwędzone przez M. Ufff...chociaż tyle. Za to takie placuchy warzywne uwielbia i zawsze zjada naprawdę sporo. Ja też nie mam nic przeciwko nim zwłaszcza jeśli podam je z sosem czosnkowym. Co do warzyw...dodajcie takie jakie akurat macie. Placki świetne są z brokułem, kalafiorem, brukselką lub kalarepą. To dobry pomysł na przemycenie warzyw ale nie tylko. Możecie dodać odrobinę soczewicy, pokombinować z rożnymi kaszami lub dodać drobno posiekane mięso. A jeśli zależy Wam na tym aby placki były bezglutenowe wystarczy zamienić mąkę na bezglutenową:) Pełna dowolność i to jest w nich najlepsze!




















Składniki:
(dowolne warzywa w dowolnej ilości)- dzisiaj u nas:
1 marchewka
kawałek selera
pół szklanki dyni
pól szklanki bobu
2 średnie ziemniaki
szczypta soli
zioła prowansalskie
olej lniany
mąka 
szklanka orzechów nerkowca (lub innych- migdały i orzechy laskowe też będą dobre)
olej do smażenia (użyłam kokosowego)

Wykonywanie:
Wszystkie warzywa ugotuj. W międzyczasie orzechy upraż na suchej patelni aż się zrumienią i posiekaj je drobno. Następnie zmiksuj ugotowane warzywa i dodaj olej, sól, orzechy i zioła. Dodaj tyle mąki żeby masa formowała się w placki ale nie dodawaj zbyt dużo mąki. Ciasto powinno pozostać dość luźne. Smaż na oleju kokosowym (lub innym) aż placki będą rumiane z obu stron.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Wygląda smacznie! Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawzajem! I nie tylko smacznie wygląda ale też świetnie smakuje.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Super przepis, postaram się go wypróbować jutro w swojej kuchni ;) A widziałaś kiedyś takie foremki do ciasta w kształcie choinki ? Link

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych konkretnych chyba nie spotkałam. A może spotkałam a nie wiem..Ciężko mi powiedzieć. Myślę, że w najbliższym czasie na pewno coś znajdziesz bo takich drobiazgów jest teraz mnóstwo.
      Pozdrawiam!

      Usuń