piątek, 2 stycznia 2015

Kurczak w panierce z płatków kukurydzianych i sera

Wiadomo nie od dziś, że wszystko co jest zaliczane do fast food'ów jest uwielbiane przez dzieci. One mają jakiś detektor i zawsze wybiorą najgorszy fast food. Ja jako dziecko uwielbiałam nuggets'y i zostało mi to do dziś. A teraz na szczęście mogę zrobić je sobie sama. Kiedyś przygotowywałam takie kurczakowe kąski w maślance i obtaczałam je w krakersach. Dziś panierka z płatków kukurydzianych (wybrałam płatki bez cukru z obniżoną zawartością soli) i ukochanego cheddara. Mój syn który nie przepada za mięsem zjadł je z wielkim apetytem. Co prawda  musiałam je zakamuflować między warzywami ale liczy się efekt. A zdarza się, że potrafi nie zjeść mięsa nawet mimo kamuflażu więc to duży postęp:) Zjedliśmy je z frytkami i z sosem czosnkowym (sos chili tez jest godny przemyślenia). Polecam pokombinować także z frytkami i tradycyjne ziemniaki zamienić na inne warzywa. U mnie królują frytki z marchewki, selera i dyni. I zazwyczaj przygotowuję je w piekarniku. Taki fast food jest nie tylko zdrowszy ale i smaczniejszy. A ja nie mam nawet najmniejszych wyrzutów sumienia:). Jeśli cokolwiek Wam zostanie (w co szczerze wątpię) kawałki kurczaka świetnie sprawdzą się także w sałatce. 




















Składniki: 
3 piersi z kurczaka umyte i oczyszczone
ok 2 szklanki płatków kukurydzianych (pamiętajcie, żeby nie były to żadne słodkie płatki, kurczak by tego nie zniósł:))
3/4 szklanki drobno startego cheddara
sól
pieprz
olej do smażenia (użyłam oleju ryżowego)

do podania: sos czosnkowy lub inny ulubiony
                    frytki 

Wykonanie:
Piersi z kurczaka posyp solą, pieprzem i pokrój na mniejsze kawałki. Przełóż je do miski. Płatki kukurydziane utłucz w moździerzu. Nie chciałam kukurydzianej mączki a w moździerzu łatwiej jest to kontrolować. Zależało mi na tym aby płatki nie były bardzo rozdrobnione. Dodaj ser. Wymieszaj panierkę i wsyp ją do mięsa. Rękami obtocz mięso w panierce. Smaż kawałki kurczaka partiami na rozgrzanej patelni. Podawaj z ulubionymi dodatkami. 

Smacznego!

1 komentarz: