czwartek, 1 stycznia 2015

Makaron z hiszpańską kiełbasą fuet i pomidorami

Moje postanowienia na 2015 rok? Zrealizować postanowienia z 2014, które powinnam była osiągnąć w 2013, po tym jak ich nie zrealizowałam w 2012, jak to wcześniej zaplanowałam w 2011. Znacie? Mnie ubawiło to wyjątkowo:) To mniej więcej dlatego staram się nie planować i nie postanawiać. Ale nie zaprzeczam w nowy rok weszłam bardzo optymistycznie. I smacznie! Co prawda są takie dni w roku kiedy jedzenie jest na ostatnim miejscu ale mam nadzieję, że mieliście wczoraj siłę i ochotę na jakieś smakołyki. Ja postawiłam na mięso- to jedna z zasad których nie łamię- w pewnych sytuacjach i o pewnych godzinach mięso być musi. Leniwy poranek a właściwie leniwy dzień ukoronowałam kiełbasą hiszpańską z chili i makaronem. Dodałam ser manchego żeby pozostać w hiszpańskich klimatach. Fuet bo o tej kiełbasie mowa jest po prostu fantastyczna i mimo, że nie powinnam się przyznawać zjadłam prawie połowę tego co kupiłam sama.. Czy mam wyrzuty sumienia? Myślę, że Nowy Rok nie był dobrym czasem na takie pytania. Udało mi się walcząc ze sobą zrobić w miarę porządne danie kolacyjne. Ułatwiłam sobie życie dodając pomidory z puszki z dwóch powodów. Po pierwsze teraz nie jest najlepszy czas na zwykłe pomidory a po drugie puszkowane są szybsze w użyciu. A jeśli mają dobry skład to nie ma się czym przejmować. Z noworocznych rozmyślań powstało więc bardzo szybkie i smaczne jedzenie...





















Składniki:
100 g kiełbasy fuet (jeśli nie macie do niej dostępu możecie użyć chorizo- ma zupełnie inny smak ale myślę, że też się sprawdzi)
1 papryczka chili- lub wg gustu
2 ząbki czosnku
2 duże pomidory (lub pomidory w puszce)- pokrojone w plastry
makaron- dowolny
pół szklanki startego sera manchego
sól

Wykonanie:
Ugotuj makaron w osolonej wodzie zgodnie z przepisem na opakowaniu. Fuet pokrój w kawałki i podsmaż na bardzo wolnym ogniu. Dodaj czosnek i chili i smaż przez chwilę ciągle mieszając. Dodaj pomidory i lekko wymieszaj. Nie smaż długo pomidorów, powinny tylko "nabrać" ciepła i pozostać w całość a nie rozpaść się. Dodaj makaron i wymieszaj. Posyp serem. Podawaj natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz