środa, 19 sierpnia 2015

Bulgur z cukinią, kiełbaskami i chipsami z jarmużu

Przyznaję, że ostatnio brakowało mi czasu. Ale kiedy po wyjazdach wakacyjnych myślałam że już jest po remoncie wymyśliłam, że można by jeszcze pomalować parę miejsc:D Efekt jest taki że nie mogę już patrzeć na pędzle i farby. Czasem gruntowne zmiany są potrzebne. Gotowanie jedną ręką mam opanowane do perfekcji. W końcu nie raz tak już gotowałam przecież jestem mamą. Dlatego nie było to ani trochę problematyczne. Nie wiem kto wymyślił chipsy z jarmużu ale powinno się go ozłocić! Są naprawdę pyszne. Chrupiące i fantastyczne. Posłużyły mi dziś jako dodatek do bulguru z cukinią. Do tego mięsny akcent w postaci pieczonych kiełbasek. Ale oczywiście możecie z nich zrezygnować. Ja objadłam się jak szalona:)





















Składniki:
1 szklanka kaszy bulgur
średnia cukinia
kilka kiełbasek dobrej jakości
sos sojowy
sól
pieprz
zioła prowansalskie
2 łodygi jarmużu
olej do smażenia (u mnie olej z pestek winogron)

Wykonanie;
Kiełbaski zamarynuj w 2-3 łyżkach sosu sojowego. Odstaw je na ok 30 minut a jeśli masz więcej czasu na godzinę. Po tym czasie upiecz je żeby będą rumiane z każdej strony.
I zabawa z jarmużem:) Umyj go i osusz. Odetnij łodygę i porwij na mniejsze kawałki. Wrzuć liście do miski i delikatnie posól i skrop oliwą. Możesz także dodać odrobinę chili. Wymieszaj i rozłóż na blaszce do pieczenia tak aby liście na siebie nie zachodziły. Piecz partiami w piekarniku rozgrzanym do 150 stopni przez 3-7 minut. Trzeba po prostu obserwować żeby ich nie spalić. Powinny być chrupkie ale nie spalone.
Cukinię umyj, obierz i pokrój w plastry. Podsmaż chwilę aż zmięknie. Przypraw solą, pieprzem i ziołami. Bulgur przepłakuj zimną wodą. Wrzuć go do gotującej, osolonej wody (jeśli chodzi o proporcje to mniej więcej na 1 szklankę bulguru użyj ok 2 szklanek wody). Gotuj bez przykrycia ok 6-8 minut. Gdy cukinia będzie miękka a bulgur gotowy ułóż kaszę na talerzu na nią cukinię i jarmuż.

Smacznego!

Turcja od kuchni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz