wtorek, 18 sierpnia 2015

Krem z pomidorów w ostrej wersji

Uwielbiam zupę pomidorową. I chyba nie znam nikogo kto jej nie lubi. Moja ulubioną robi od lat moja babcia. Najpierw robiła ją dla mnie teraz robi ją dla mojego syna. Bo to też jego ulubiona zupa. To naprawdę piękne.. Ale nie byłabym sobą gdybym nie zrobiła swojej zakręconej wersji. Pomidory są teraz pyszne i trzeba z tego korzystać. Robiłam już kiedyś krem z pomidorów (tutaj) ale w wersji zimowej i teraz czas na letnią:) Ostrą, bo użyłam tureckiej marynowanej papryki, pyszną i tak prostą że aż wstyd..

A jeśli lubicie paprykę to polecam także krem z papryki z kozim serem i chorizo.




















Składniki:
5-6 dużych pomidorów
1 litr bulionu
sól
pieprz
rozmaryn
1 papryczka chili (u mnie zielona marynowana ale może dowolna)
1 tortilla

Wykonanie:
Pomidory pozbaw skóry (włóż je do miski i zalej wrzątkiem- nie zostawiaj ich tam zbyt długo:) i obierz). Pokrój na kawałki i podsmaż na oleju aż się rozpadną. Zalej je bulionem. Gotuj kilka minut i zmiksuj na gładki krem. Przypraw solą i pieprzem. Rozmaryn podsmaż na suchej patelni przez kilka minut. Uważaj żeby go nie spalić. Gdy zacznie pachnieć przesyp go do moździerza i utłucz, Dodaj do zupy. Papryczkę pokrój w kawałki i posyp nią zupę.
Tortillę pokrój na kawałki. Możesz ją albo przypiec w piekarniku albo na patelni. W obu przypadkach trzeba jej pilnować. Ja podpiekłam ją na suchej patelni do momentu aż stała się chrupiąca. Zajmuje to naprawdę tylko chwilę:) Podawaj ją do zupy.

Smacznego!
Turcja od kuchni Warzywa psiankowate 2015

5 komentarzy:

  1. krem ze świeżych pomidorów to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  2. Brakuje oznaczenia akcji psiankowatej. Czekam na uzupełnienie. Zacna zupka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahh... umknęło mi:) Już się poprawiam!

      Usuń
    2. Super. Zapraszam do dalszego psiankowania. Jeszcze kilka dni do zakończenia akcji.

      Usuń