wtorek, 19 stycznia 2016

Kasza jęczmienna z warzywami i fetą

No i mamy śnieg. I gdyby nie to, że trzeba skrobać szyby samochodowe z samego rana, mogłabym powiedzieć, że jest całkiem fajnie. Mój syn- jak większość dzieci kocha śnieg. A jeszcze bardziej kocha śniegowe eksperymenty. Tak więc wymyślamy różne masy przypominające śnieg, robimy eksperymenty z udziałem śniegu- jest magia:) Mam niewiele czasu na gotowanie, ale to akurat żadna nowość. Wczoraj mieliśmy wyjątkowo mało czasu. Zabawy masą przedłużyły się praktycznie do pory obiadowej. Zrobiłam więc kaszę jęczmienną z warzywami i fetą. Kolorowo, smacznie, szybko i zdrowo. Nie dodałam mięsa- ale jeśli uważacie, że powinno się tu znaleźć, bez wahania dodajcie. Podsmażony kurczak czy boczek na pewno będą ok:)  




















Składniki (na dwie osoby):
100-150 g kaszy jęczmiennej
duża zielona papryka
3 marchewki
duża cebula
szklanka mrożonego groszku
ok 100 g sera feta
łyżeczka suszonego majeranku
łyżeczka suszonego oregano
sól
pieprz

Wykonanie:
Ugotuj kaszę zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Marchewkę pokrój w cienkie plastry, paprykę w kostkę a cebulę w półplasterki. W woku (lub na zwykłej patelni) rozgrzej odrobinę oleju. Wrzuć cebulę i chwilę podsmaż. Następnie dodaj marchewkę i paprykę. Smaż aż warzywa będą miękkie ale jędrne. Przypraw solą, pieprzem, majerankiem i oregano. Wymieszaj całość. Połącz z ugotowaną kaszą i posyp pokruszoną fetą.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz