środa, 27 stycznia 2016

Spaghetti z ajvarem, figami i kozim serem

Nie da się zaprzeczyć, że przyszedł ten czas, którego nie cierpię najbardziej. Jest zimno. Zawsze bardzo trudno pogodzić mi się z tym, że moje ukochane lato odchodzi i znowu przyjdą chłodne dni. Ok.. lubię kiedy w chłodny czy nawet deszczowy wieczór, siedzę w domu pod kocem z pyszną herbatą i książką. Ale zdecydowanie nie lubię skakania przez kałuże, wody w butach i tego, że jest mi zimno. Grudzień nas rozpieszczał. Pamiętam grudzień, Wisłę, znajomych i ognisko na górce- magia. Słońce nadal mi w głowie:) Dziś przygotowałam bardzo fajne i proste danie. Wykorzystałam chorwacki ajvar (korzystam z niego póki mam) i figi. A właściwie dżem figowy, który zrobiłam sama. A to oznacza że jest bardzo wakacyjnie i pysznie. Do fig trzeba się przekonać. Ale moim zdaniem naprawdę warto!






















Składniki:
ok 100 g spaghetti na osobę
250 g mięsa mielonego
łyżka koziego sera- startego
1 pomidor (bez skórki)
1 cebula
1-2 łyżki dżemu figowego lub 3 figi
4-5 łyżki pasty ajvar (można zastąpić większą ilością pomidorów i papryki)
szczypta cukru
sól
olej do smażenia (u mnie ryżowy)

Wykonanie:
Makaron ugotuj w osolonej wodzie al dente zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Cebulę pokrój w kostkę i podsmaż ją na odrobinie oleju. Smaż ją powoli aż zmięknie i dodaj cukier. Wrzuć mięso i podsmaż. Dodaj pomidora pokrojonego w kawałki. Podsmaż chwilę i wrzuć ajwar i kozi ser. Dodaj do sosu dżem figowy. Wymieszaj całość i dopraw solą jeśli to konieczne. Makaron wymieszaj z sosem i podawaj natychmiast.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz