czwartek, 29 grudnia 2016

Kanapka z jajkiem sadzonym, czerwoną cebulą, boczkiem i dżemem paprykowym

Dzisiejszy pomysł na kanapkę powstał jakiś czas temu, mniej więcej dwa tygodnie temu, kiedy to mój syn, walczył z wyjątkowo upartym choróbskiem. Chorowaliśmy w domu, a co za tym idzie, musieliśmy mieć sporo energii, żeby walczyć z chorobą, i żeby się bawić. Piotrek na śniadanie, zjadł zapiekany kuskus z owocami, a ja przygotowałam sobie dwie ekstra kanapki. Były naprawdę świetne, dały mi mnóstwo energii. Było kalorycznie ze względu na boczek, ale czasem po prostu się o tym nie myśli. Uwielbiam boczek i nic na to nie poradzę. Użyłam także dżemu paprykowego, który przywiozłam z Hiszpanii, jeśli nie macie takiego cuda, pasta paprykowa czy pasta chili będzie super. Ostatecznie możecie ten składnik pominąć, choć to już pewnie nie będzie to samo- niestety.























Składniki:
na 2 kanapki:
2 kromki chleba
dżem paprykowy- pasta paprykowa
2 jajka
boczek
czerwona cebula- pokrojona w kostkę
papryka wędzona
sól
pieprz

Wykonanie:
Z kanapek zrób tosty. Boczek pokrój w plastry i podsmaż go aż będzie chrupiący. Gdy tak się stanie , odłóż go i na patelnię wrzuć cebulę. Podsmaż ją aż będzie miękka. Przełóż ją na kanapki, dodaj boczek, i na patelni przygotuj jajko sadzone. Przypraw je solą i pieprzem. Przełóż je na kanapkę i posyp szczyptą wędzonej papryki.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz