poniedziałek, 5 grudnia 2016

Placki z ziemniaka i selera z jajkiem sadzonym

Bardzo lubię placki ziemniaczane. Właściwie powinnam napisać, że je uwielbiam. Nie liczę ile ich zjadam, ale uwierzcie, że są to spore ilości. I mimo tego, że każdy w naszej rodzinie robi je inaczej, wszystkie wersje mi smakują. Jedyną rzeczą jakiej nienawidzę, jest obieranie ziemniaków. To coś co przyprawia mnie o ból głowy. Nie ma w kuchni chyba drugiej takiej czynności, której tak szczerze nienawidzę. Czasem jednak trzeba się poświęcić. A muszę przyznać, że warto. Połączyłam ziemniaki z selerem naciowym, sypnęłam rukolą i do tego jajko sadzone. Prosto i naprawdę smacznie:)






















Składniki:
1 kg ziemniaków
4 łodygi selera naciowego
1 jajko
cebula
sól
pieprz
mąka pszenna
olej do smażenia (u mnie z pestek winogron)

dodatki:
rukola
jajko
sól
pieprz
papryka wędzona

Wykonywanie:
Ziemniaki obierz i zetrzyj na tarce o małych oczkach. Cebulę pokrój w drobną kostkę. Seler także zetrzyj na tarce. Wymieszaj całość. Dodaj jajko, przyprawy i mąkę. Masa powinna być na tyle zwarta, aby można była smażyć je na patelni, tak aby się nie rozpływały. Smaż placki na złoty kolor z obu stron. Gdy będą gotowe, posyp je rukolą i przygotuj jajko sadzone. Przypraw je solą, pieprzem i papryką wędzoną. Ułóż je na plackach. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz