poniedziałek, 18 września 2017

Drożdżówki pełnoziarniste na dwa sposoby

Podobno o moich drożdżówkach cynamonowych krążą legendy (chodzi o te drożdżówki). Każdy kto je przygotował mówi mi, że są rewelacyjne. Padło nawet pytanie czy nie mam ochoty ich sprzedawać. No cóż.. nie jestem na to jeszcze gotowa, ale jeśli ich jeszcze nie próbowaliście to koniecznie musicie nadrobić. Są naprawdę świetne mimo zdecydowanie czasem przesadzonych opinii:D Jednak zachciało mi się wersji wytrawnej. No i cóż. zmieniłam mąkę i trochę składniki. I powstały naprawdę smakowite cebulaki:) Mój syn niestety nie jest fanem cebuli, dlatego do jego wersji dorzuciłam ukochane borówki. Obie wersje są pyszne, ale moje serce należy do cebulaków:D





















Składniki:
500 g mąki pszennej razowej
ok 280 ml ciepłej wody
80 ml ciepłego mleka
25 g świeżych drożdży
2 łyżki oleju o neutralnym smaku i zapachu
płaska łyżeczka soli/ lub łyżka cukru jeśli przygotowujesz wersję z owocami

Na farsz
4 średnie cebule
olej - u mnie kokosowy
lub
borówki

Wykonywanie:
Drożdże rozpuść w ciepłym mleku. Odstaw na ok 10 minut aż zacznie bąbelkować. W misce wymieszaj mąkę, sól, dolej drożdże, olej i wodę. W razie potrzeby podsyp ciasto mąką lub jeśli jest zbyt zbite dodaj wodę. Wyrabiaj aż będzie elastyczne i gładkie. Odstaw do wyrośnięcia na godzinę lub aż podwoi objętość. W tym czasie na oleju powoli usmaż cebulę. Powinna być lekko szklista. Gdy ciasto podwoi objętość, podziel je na części i formuj placki. Na środku układaj cebulę. Przełóż cebulaki na blachę i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz ok 25-30.
Zamiast cebuli możesz dodać ulubione owoce np. u nas wystąpiły borówki, ale wszelkie drobne owoce się sprawdzą.

Smacznego!

2 komentarze: