środa, 13 grudnia 2017

Łosoś w sosie teryaki z czarnym makaronem

Jeśli zdarza Wam się wpadać na mojego facebook'a to wiecie, że stałam się absolutnie przeszczęśliwą posiadaczką super ekstra grilla gazowego. Odkąd brałam udział w warsztatach kulinarnych i miałam okazję go testować, po cichu marzyłam o tym, aby w końcu go mieć. A ponieważ marzenia naprawdę się spełniają, więc mam.  Tak po prostu:) I mimo tego, że pogoda nie sprzyja grillowaniu, to i tak z niego korzystamy. W końcu jest na tyle wielofunkcyjny, że można w nim zrobić pizzę czy zapiekanki. Na początek postanowiłam, że przygotuję łososia w sosie teryiaki. Wyszedł naprawdę idealne. Nie był suchy, a to najważniejsze. Możecie upiec go także w piekarniku. Można go podać z makaronem, ryżem, kaszą lub sałatką.




















Składniki:
400 g filetu z łososia (pacyficznego)
3 łyżki sosu teryaki
2 łyżki sosu sojowego
łyżka płynnego miodu
kawałek imbiru- starty
2 małe żabki czosnku
pieprz
4 łyżki oliwy

czarny makaron- ugotowany wg. instrukcji na opakowaniu
olej sezamowy

Wykonywanie:
Wymieszaj wszystkie składniki marynaty i zamarynuj w niej łososia na min 4 godziny. Po tym czasie zgrilluj go lub upiecz w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez ok 20 minut. Podawaj z makaronem skropionym olejem sezamowym lub z sałatką z rukoli, pomidora i mozzarelli.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz