środa, 7 sierpnia 2013

Knedle ze śliwkami

Uwielbiam knedle z owocami. Ale do tej pory wydawało mi się, że nie mam do nich ręki.  Albo były twarde jak kamienie albo rozklejały mi się podczas gotowania. Owoce musiałam łowić z garnka a na talerzu lądowała jakaś nieapetyczna bliżej nieokreślona masa...Zawsze coś było nie tak. Musiałam to jakoś "odczarować":) Kiedy wczoraj zobaczyłam na targu śliwki pomyślałam, że koniecznie muszę je kupić. I niemal od razu stanął mi przed oczami obraz nieudanych knedli. Trochę majstrowałam przy przepisach i oto są! Najlepsze knedle jakie jadłam! Panierka powoduje że są po prostu nieziemskie. A co najważniejsze.. podczas gotowania nie rozpadł mi się ani jeden knedel! Ja użyłam śliwek ale myślę, że np. truskawki czy morele też świetnie się sprawdzą.

















Składniki:
250 g twarogu
200 g ugotowanych i przeciśniętych przez praskę ziemniaków
230 g mąki
50 g cukru
2 jajka
śliwki (pozbawione pestek i pokrojone na połówki)

Panierka:
50 g cukru
70 g masła
pół szklanki płatków migdałowych

Wykonanie:
Ziemniaki wymieszaj z twarogiem aż powstanie kremowa masa. Dodaj jajka i cukier. Wymieszaj. Zacznij od dodania 200 g mąki. Jeśli ciasto będzie zbyt luźne stopniowo dodawaj jej więcej. Ciasto jednak nigdy nie będzie swobodnie odchodzić od ręki z powodu sera:) A zbyt duża ilość mąki spowoduje że knedle będą twarde. Ciasto wyrabiaj chwilę na obsypanym mąką blacie. Uformuj w wałek i odcinaj kawałki, lekko je obtocz w mące żeby tak bardzo nie kleiły się do rąk, rozpłaszcz i nadziewaj połówką śliwki. Układaj na podsypanym mąką blacie. Ja tuz przed włożeniem ich do wrzątku, odtoczyłam je delikatnie w odrobinie maki. Gotuj na małym ogniu w wodzie z dodatkiem szczyty soli i cukru. Ok 3 minuty od wypłynięcia.

Panierka:
Masło rozpuść na patelni. Dodaj do niego cukier (u mnie brązowy). Gdy cukier się rozpuści wsyp pokruszone płatki migdałowe. Ja wrzuciłam jeszcze drobinę pestek z dyni:) Knedle wyciągnięte prosto z wody obtocz w panierce. Podawaj do razu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz