niedziela, 19 kwietnia 2015

Hot dog z grilla z kiszonym ogórkiem, rukolą i sosem

Ostatnie dni były szalone. Od poniedziałku do dziś żyłam na wysokich obrotach wliczając wycieczkę do Warszawy, gnanie do domu żeby zdążyć i spotkać się z moją koleżanką i wczorajsze urodziny kolegi. Trochę za szybkie tempo ale nie narzekam.. A Warszawa kompletnie mnie zauroczyła i zaskoczyła bardzo pozytywnie. I wiem że nie jest to moja ostatnia wizyta w stolicy. Prawdę powiedziawszy to dopiero dziś miałam okazję wrócić do mojej kuchni i przygotować coś pysznego. Planowałam hamburgery ale w końcu padło na hot dogi. Ale.. nie jakieś tam zwyczajne tylko przepyszne, szybkie i fantastyczne hot dogi! Moja mama bardzo często robiła hot dogi i były naprawdę przepyszne. Zawsze dodała coś ciekawego. Ja za Jej przykładem też kombinuję. Dlatego mój jest z rukolą, ogórkiem kiszonym i sosem na bazie jogurtu z ajvarem i cebulą smażoną. Bardzo lubię hot dogi nowojorskie czyli z kapustą kiszoną więc wpakowanie ogórka kiszonego było kwestią czasu. Jest pysznie i ciekawie. Możecie dodać ulubiony sos lub ketchup i musztardę. I macie kolejny fajny pomysł na grilla:)




















Składniki (na 4 hot dogi):
bułki lub bagietka
4 parówki lub kiełbaski dobrej jakości (z szynki)
garść rukoli
3-4 ogórki kiszone

sos:
pół szklanki jogurtu naturalnego
łyżeczka pasty ajvar lub innej pasty paprykowej lub ketchupu
2 ząbki czosnku
pół cebuli (podsmażonej)
opcjonalnie musztarda

Wykonanie:
Bułki lub bagietkę przekrój wzdłuż i zgrilluj. W tym czasie zrób sos. Połącz wszystkie składniki sosu i wymieszaj. Parówki lub kiełbaski zgrilluj z każdej strony często obracając. Bułkę posmaruj sosem dodaj rukolę, pokrojone w kawałki ogórki a na koniec parówki. Jeśli lubisz polej ketchupem lub musztardą.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz