piątek, 25 marca 2016

Babka wielkanocna "last minute"

Jeśli tak jak ja zorientowaliście się, że nie macie żadnego ciasta na święta to mam dla Was ratunek. Szybka babka z ricotty to idealny wybór. Jest śmiesznie szybka do zrobienia, bardzo łatwa i do tego naprawdę pyszna. Polałam babkę lukrem ale jeśli bardzo Wam się śpieszy, posypanie jej cukrem pudrem w zupełności wystarczy:)




















Składniki:
300 g ricotty
szklanka cukru
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
120 g masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka
szczypta soli
sok wyciśnięty z jednej cytryny

lukier lub cukier puder

Wykonanie:
Ricottę utrzyj z cukrem i z masłem na puszystą masę. Dodawaj kolejne jajka miksując dalej. Dodaj pozostałe suche składniki.  Wszystko wymieszaj. Formę na babkę wysmaruj masłem i wylej do niej ciasto. Piecz w temp. 190 stopni przez ok 40 minut- aż patyczek wbity w ciasto będzie suchy.

Smacznego! 

2 komentarze: