poniedziałek, 21 marca 2016

Skagen- krewetki na toście

Lubię czerpać kuchenne inspiracje z wszystkich możliwych stron. Filmy, seriale, książki.. to bez znaczenia. Wystarczy sekunda... Ze skagen pierwszy raz spotkałam się przy okazji czytania jednej ze szwedzkich książek i wierzcie mi nie była to książka kulinarna.. Tak więc postanowiłam poszperać i... jestem absolutnie zakochana w tej "kanapce". Cytryna i koperek sprawiają, że to po prostu nie są zwykle krewetki na toście. To najlepsze, fantastyczne i szybkie krewetki na toście. Aaaa..i jeśli lubicie to dodajcie odrobinę kawioru, ja oczywiście przypomniałam sobie o nim jak już konsumowałam tosty..





















Składniki:
200 g krewetek koktajlowych
4 kromki chleba
2 łyżki śmietany
łyżeczka majonezu
koperek
pół cytryny
sól
pieprz
olej do smażenia (u mnie ryżowy)
opcjonalnie kawior

Wykonanie:
Z chleba zrób tosty. Jeżeli używasz krewetek mrożonych trzeba je rozmrozić. Podsmaż je na oleju i wrzuć do miski. Dodaj śmietanę, majonez, posiekany koperek, sól i pieprz. Stopniowo wyciskaj sok z cytryny. Za każdym razem skosztuj i ewentualnie dodaj go więcej. Dobrze wymieszaj. Tost możesz skropić oliwą smakową (użyłam oleju lnianego) lub posmarować tosty masłem. Wyłóż porcję krewetek na tosty. Posyp koperkiem. Dodaj kawior jeśli używasz.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz