poniedziałek, 3 października 2016

Prosty chleb z rozmarynem

Od jakiegoś czasu, kupno dobrego chleba stało się wyzwaniem. W czasie wakacji nie miałam z tym problemu. Szłam rano do ulubionej piekarni, i świeżutki, pyszny chleb miałam na wyciągnięcie ręki. Sytuacja mocno się skomplikowała, kiedy wakacje się skończyły i trzeba wrócić do pracy. Brakuje mi czasu na to, żeby rano biec do piekarni, a kiedy wracam z pracy właściwie nie ma w czym wybierać. Więc jestem skazana na chlebowe dmuchańce których, za żadne skarby nie da się kroić ani posmarować masłem, bo tak się kruszą. To naprawdę jest nie do zniesienia. Dlatego postanowiłam, że trochę pokombinuję w temacie pieczenia chleba. Kiedyś piekłam chleb ze słonecznikiem, ale przestałam, a przepis gdzieś się zagubił i nie potrafię go sobie przypomnieć. Ten który przygotowałam dziś jest naprawdę pyszny.  Robiłam go już kilka razy, i za każdym razem jest tak samo pyszny.  Miękki z chrupiącą skórką. Dość sporo rozmarynu dostałam ostatnio od koleżanki z pracy, i teraz właściwie dodaję go do wszystkiego. Aromat rozmarynu podczas pieczenia jest niesamowity. Przepis jest tak prosty, a chleb tak smaczny, że na pewno zagości u mnie na dłużej. Najlepiej smakuje w dzień pieczenia. A jeśli coś zostanie świetnie nada się na śniadaniowe tosty:) Z tych proporcji wychodzi jeden niezbyt wielki bochenek. Ostatnio przepis podesłałam mojej przyjaciółce, wieczorem dostałam smsa, że to najlepszy chleb jaki do tej pory robiła. Myślę, że to dla niego najlepsza rekomendacja:)





















Składniki:
25 g świeżych drożdży
łyżka cukru
1 i 1/3 szklanki ciepłej wody
3 szklanki mąki (użyłam 2 szklanek mąki pszennej i jednej mąki żytniej chlebowej typ 720)
1,5 płaskiej łyżeczki soli
łyżeczka (płaska) suszonego rozmarynu- można pominąć, dodać więcej lub inną ulubioną przyprawę

Wykonanie:
W misce wymieszaj drożdże, cukier i ciepłą wodę. Poczekaj 10 minut aż zacznie bąbelkować. W dużej misce wymieszaj mąkę, sól i rozmaryn. Zrób wgłębienie i wlej wodę z drożdżami. Wyrób gładkie i elastyczne ciasto. Odstaw na ok 30 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie jeszcze przez chwilę wyrabiaj i przełóż do formy wysmarowanej odrobiną masła. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do temp 190 stopni i piecz przez 25-30 minut. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz