środa, 29 marca 2017

Drożdżówki z jeżynami i z serem

Postanowiłam odmrozić ostatnią partię jeżyn, jaka chowała się w mojej zamrażarce. I upiekłam drożdżówki. Zniknęły w dość szybkim czasie, ale udało mi się również kilka podarować. Moje ciasto na drożdżówki oraz nadzienie serowe, nie są słodkie. Dla nas były idealne. Jeśli jednak wolicie słodsze wypieki dodajcie cukru nieco więcej. 






















Składniki:
Ciasto drożdżowe:
800 g mąki (plus do podsypania)
40 g świeżych drożdży
80 g cukru
2 jajka
ok. 400 ml ciepłego mleka
100 g rozpuszczonego i wystudzonego masła

Masa serowa:
250 g twarogu
1 jajko
1 łyżka cukru pudru

Dodatkowo:
Owoce- u mnie jeżyny

Wykonanie:
Masa serowa:
Twaróg utrzyj z jajkiem. Ja użyłam kuli do ucierania. Jeżeli nie masz takowej użyj widelca:) Dodaj cukier puder. Ucieraj chwilę, aż składniki się połączą.

Ciasto:
Drożdże rozkrusz do miski, zalej ciepłym mlekiem i dodaj łyżeczkę cukru. Gdy drożdże się rozpuszczą dodaj mąkę i resztę cukru. Mieszając dodaj jajka i masło. Gdy ciasto będzie zbyt luźne dodaj mąkę. Dobrze wyrób, a w razie potrzeby dodaj mąkę. Gdy ciasto zacznie odstawać od miski uformuj kule i odstaw do wyrośnięcia (musi podwoić objętość). Po wyrośnięciu formuj placki i rozłóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na każdym placku zrób niewielkie wgłębienie i  rozsmaruj masę serową i dodaj owoce. Piecz w temp. 180 stopni aż drożdżówki będą rumiane (ok 30 min).



Smacznego!

2 komentarze:

  1. Boskie!
    Robiłam kiedyś podobne, zniknęły błyskawicznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś mnie ostatnio ciągnie do ciasta drożdżowego i owoców:)

      Usuń