poniedziałek, 27 marca 2017

Kubeczki z tortilli z bitą śmietaną i owocami

Ostatnio zrobiłam sobie małą blogową przerwę. Powodów było kilka. Intensywny czas w pracy, choroba i jakaś nagła niechęć do wirtualnego świata. Niestety kiedy człowiek nie czuje się dobrze, ostatnią rzeczą na jaką ma się ochotę, jest włączanie komputera.  A ja mam wrażenie, że od 3 tygodni ciągle chorujemy. I mam tego serdecznie dość. I niby gotowałam, fotografowałam, kombinowałam, ale kompletnie nie potrafiłam zebrać się do tego, żeby usiąść do kompa i napisać chociaż jedno zdanie. Tydzień wypełniony był po brzegi, a weekendy spędzaliśmy ze znajomymi. Te kubeczki uratowały nas trzy razy. Tak, przez 3 tygodnie z rzędu robiliśmy je w weekend i wszyscy którym je podaliśmy, byli mile zaskoczeni. Pierwszy raz zrobił ten deser mój M. kiedy odwiedzili nas znajomi, których poznaliśmy na Karaibach, w zeszłym tygodniu zrobiliśmy je dla mojej kuzynki, która spędziła wraz z rodzinką u nas cały weekend i wczoraj, kiedy odwiedzili nas nasi starzy znajomi. Każdy zapowiadał, że kradnie pomysł:) Bo to naprawdę szybki, smaczny i efektowny pomysł. To w zasadzie tylko tortilla, bita śmietana i ulubione owoce. Ale efekt jest naprawdę genialny.





















Składniki:
5 małych tortilli
200 ml śmietany 36 %
cynamon
cukier trzcinowy
łyżka masła- rozpuszczone
owoce (u nas granat, pomarańcze, kiwi- w wersji ze zdjęcia, ale melon, banan i truskawki też jest świetną opcją:))

Wykonywanie:
Tortille pokrój na ćwiartki. Wez dwa kawałki, posmaruj masłem posyp odrobiną cynamonu i cukru, złóż i wyłóż blachę do pieczenia muffinek. Piecz ok 10- 12 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Cały czas pilnuj, aby tortille się nie przypaliły. Gdy kubeczki będą chrupiące i będą zachowywały kształt wyciągnij je z piekarnika. Odstaw do wystudzenia. Śmietanę ubij, owoce pokrój w kostkę. Kubeczki wypełnij śmietaną i posyp owocami. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz