wtorek, 28 marca 2017

Placki warzywne z chińskim makaronem

Jak pisałam ostatnio, dopadło nas wyjątkowo uparte choróbsko. Mój mały miś chorował przez 2,5 tygodnia, po czym poszedł na tydzień do przedszkola i ponownie siedzi w domu. Mimo szczerych chęci mam serdecznie dość tego chorowania i kiedy sobie o tym pomyślę, wpadam w istny szał. Ileż można chorować? U mnie wcale nie jest lepiej. Ciągłe problemy z gardłem i zatokami, po prostu się odechciewa wszystkiego. Naprawdę staram się być pozytywną osobą i nie skupiam się na problemach, ale na to całe chorowanie narasta we mnie tak niepohamowana złość, że nie jestem w stanie się nie wkurzać.  Czuję się źle i to mi nie pomaga. Czekam z utęsknieniem na zmianę pogody. 
W kwestii placków.. To jedne z naszych ulubionych. Są szybkie do zrobienia i naprawdę smaczne. Dodaję do nich właściwie wszystko co mam pod ręką. I sprawdza się to naprawdę dobrze. Tym razem dodałam brokuła, por, marchewkę i cebulę. I najbardziej urzekł mnie komentarz mojego syna. "Lepie żyć w Chinach." Dlaczego?"- Pytam. "Bo mają pyszniejszy makaron":D






















Składniki:
2 marchewki
kawałek brokuła (korzeń także można zetrzeć)
pół dużej cebuli
250 g makaronu chińskiego
3 duże jajka
sól
pieprz
opcjonalnie płatki chili
olej do smażenia (u mnie kokosowy)
łyżka mąki- wg potrzeby

Wykonywanie:
Marchewkę i brokuł zetrzyj na tarce. Cebulę pokrój w drobną kostkę. Makaron zalej wrzątkiem i odstaw na kilka minut. Makaron odcedź i potnij w kawałki (np. nożem), przełóż do miski, dodaj starte brokuły, marchewkę, cebulę i jajka. Dodaj mąkę aby placki były bardziej zwarte. przypraw solą i pieprzem. Jeśli lubisz ostrzejsze smaki dodaj chili w płatkach. Wymieszaj. Rozgrzej olej na patelni i smaż placki partiami, z obu stron , na złoty kolor. Podawaj od razu po przygotowaniu. Można podawać je z ostrym sosem.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Ale fajne. Napewno sprobuje.Zdrowka zycze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy! Nadal chorujemy... już wariuję.. a placki są rewelacyjne:) Pozdrawiam!

      Usuń