poniedziałek, 6 marca 2017

Rogan Josh z jagnięciną

Od jakiegoś czasu mam spore blogowe zaległości. Oczywiście, jak zwykle, mam wymówkę. Mojego męża opanowała szaleńcza wręcz chęć zmian w domu. Planowo zmiany miały objąć duży pokój i kuchnię. Tymczasem macki potwora, mają objąć także łazienkę. A powiem Wam w sekrecie, że nie znam drugiej takiej osoby jak ja, która tak samo nie cierpiałaby remontów. Są osoby, który dobrze odnajdują się w zakurzonym świecie, uwielbiają wybór dodatków i czerpią radość z całonocnych rozmów czy kafelki powinny być czarne w białe kropki, czy może te kwiatki będą jednak bardziej gustowne. To niestety nie moja bajka, nie mój klimat. Dostaję furii na słowo remont. Wybór nowych firanek, to dla mnie misja nie do przejścia. Tak już mam i tyle. Znoszę to, ale naprawdę ledwo. Efekt trochę podnoszą mnie na duchu, ale mówiąc szczerze tylko trochę.
Mimo zamieszania, gotuję. Ostatni nasz hit, to jagnięcina Rogan Josh. Podobno jedno z ulubionych curry Brytyjczyków. Jeśli to prawda, to muszę przyznać im rację. Pyszne, aromatyczne, ostre- jak to indyjskie danie. Podałam je z ryżem z kurkumą i stwierdzam, że było lepiej niż dobrze. Powydziwiałam trochę z jagnięciną, smażąc ją wcześniej, ale dzięki temu rozpływała się w ustach i nie była gumowym butem:) Możecie pominąć ten krok i gotować ją razem z curry i poczekać aż wtedy zmięknie. Tak czy inaczej danie jest rewelacyjne! 





















Składniki:
500 g jagnięciny (użyłam polędwiczek jagnięcych)
2 cebule- pokrojone drobno
1 świeża papryczka chili- posiekana
kawałek imbiru- posiekany
pęczek świeżej kolendry- posiekanej
olej arachidowy
sól
pieprz
puszka pomidorów
garść czerwonej soczewicy
ok 0,5 l bulionu

Rogan josh:
2 ząbki czosnku
plaster imbiru
1 papryczka pieczona (ze słoika)
łyżeczka papryki słodkiej
łyżeczka papryki wędzonej
łyżeczka garam masala
łyżeczka kurkumy
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju arachidowego
łyżka przecieru pomidorowego
papryczka chili- świeża
pół pęczka kolendry

do uprażenia:
łyżeczka nasion kminu
łyżeczka nasion kolendry
łyżeczka ziaren pieprzu czarnego

do podania:
ugotowany ryż
kurkuma

Wykonywanie:
Jagnięcinę pokrój na mniejsze kawałki i podsmaż ja na odrobinie oleju. Następnie dolej wody i duś aż będzie miękka.
Upraż kmin, kolendrę i pieprz. Przełóż do miksera. Wrzuć do niego pozostałe składniki na rogan josh i zmiksuj na gładką pastę.
Na głęboką patelnię wlej olej i dodaj cebulę, chili, imbir, kolendrę i smaż ok 10 minut, do momentu aż cebula zmięknie. Dodaj mięso, sól, pieprz, pomidory i bulion. Wymieszaj. Dodaj sos rogan josh i soczewicę i znowu wymieszaj. Gotuj pod przykryciem, mieszając od czasu do czasu żeby curry się nie przypaliło. Jeśli wcześniej mięso było podpieczone, to wystarczy gotować całość ok 10- 15 minut. W razie konieczności, dolej wodę lub bulion.
Curry podawaj z ugotowanym ryżem wymieszanym z kurkumą. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz