poniedziałek, 13 marca 2017

Duszony dorsz z warzywami i kuskusem

Zachciało mi się marokańskich smaków. No więc przygotowałam sobie duszonego dorsza z warzywami na marokańską nutę, a do tego pyszny kuskus. Postawiłam na zielone warzywa, żeby trochę może przywołać wiosnę, ale to danie zniesie z pewnością inne warzywa. To naprawdę ekspresowe danie, co jest niewątpliwie plusem, a przy tym jest smaczne. Dorsz przywędrował do mnie z Norwegii i został złowiony przez naszego znajomego. I muszę przyznać, że różnica między tym co dostałam, a tym co kupuję w sklepie jest kolosalna. Powiem więcej, jestem przekonana, że to danie wyszło mi tak pyszne, ze względu na pochodzenie dorsza. Zielone warzywka, pomidory i marokańskie przyprawy. Idealnie:)










Składniki:
150 g kuskusu
bulion
sól
pieprz
oliwa
2 duże ząbki czosnku- posiekany
puszka pomidorów
1 papryczka chili
1/3 łyżeczki mielonego kuminu
1/2 łyżeczki ras el hanout
harrisa- wg uznania
200 g dorsza (lub innej ryby)- pokrojonego w kawałki
szklanka mrożonej brukselki
pół szklanki mrożonego groszku
szklanka mrożonej zielonej fasolki


Wykonywanie:
Jeśli tak jak ja używasz mrożonych warzyw, rozmoz je. Brukselki i zielona fasolkę przekrój na pół.
Kuskus zalej gorącym bulionem dodaj łyżkę oliwy, sól i pieprz. Do wysokiej patelni wlej olej i wrzuć czosnek i papryczkę chili, Smaż minutę i dodaj brukselkę, groszek i fasolę. Wymieszaj i podsmaż chwilę. Wlej puszkę pomidorów dodaj kumin, ras el hanout i harrisę. Wymieszaj i dodaj kawałki ryby. Gotuj kilka minut, aż ryba będzie gotowa. Przypraw solą i pieprzem. Podawaj z kuskusem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz