piątek, 20 września 2013

Garam masala

Garam masala czyli "gorąca mieszanka" to jedna z najbardziej popularnych przypraw indyjskich. Swoją mieszankę dostałam od koleżanki jednak powoli mi się kończy a w mojej okolicy nie mogłam jej znaleźć. Nie pozostało mi nic innego jak tylko zrobić ją samodzielnie.Najlepiej jeśli sami mielicie wszystkie przyprawy ale niestety niektóre trudno dostać i trzeba ratować się już mielonymi...Mielony kumin dostępny jest w Tesco. Najwięcej problemów może stworzyć kardamon bo chyba jego najtrudniej jest zdobyć. Więc szukajcie:)




















Składniki:
1 łyżeczka nasion kuminu
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1 łyżeczka mielonej gałki muszkatołowej
1 łyżeczka nasion kolendry
1 łyżeczka czarnego pieprzu w ziarenkach
1 łyżeczka nasion kardamonu
1 łyżeczka goździków
1 łyżeczka chili

Wykonanie:
Kardamon, kumin i kolendrę upraż przez chwilę na suchej patelni (każde osobno). Przełóż do moździerza i dodaj pozostałe przyprawy. Zamiast moździerza możesz zmielić je w młynku. Przechowuj mieszankę w zamkniętym słoiczku. Dodawaj do potraw indyjskich zawsze pod koniec gotowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz