środa, 18 września 2013

Sałatka z krewetkami

Uwielbiam owoce morza. W każdej postaci. Dzisiaj po dość "ciężkim" obiedzie (frittata z warzywami) postanowiłam zrobić na kolację coś lekkiego. Rukola, krewetki i kiełki..to dla mnie zawsze połączenie idealne. A dodatkowo zrobienie tej sałatki zajęło mi jakieś 10 minut. Jeszcze tylko lampka dobrego białego wina i kolacja dla dwojga gotowa:)





















Składniki:
250 g krewetek koktajlowych (mogą być mrożone)
200 g rukoli
garść kiełków rzodkiewki (mogą być inne ale rzodkiewka nadaje lekko ostry smak)
3 małe pomidorki (mogą być koktajlowe ale wtedy trzeba dodać ich więcej)
oliwa do smażenie (użyłam oliwy aromatyzowanej chilli)
sos sojowy

Sos:
3 łyżki serka śmietankowego (użyłam Bielucha- może być jakikolwiek)
4 ząbki czosnku
mleko
sól
pieprz

Wykonanie:
Rukolę umyj i rozłóż na talerzu lub przełóż do miski. Dodaj garść kiełków. Krewetki rozmroź. Smaż je na oliwie aż zmienią kolor. Podczas smażenia dodaj odrobinę sosu sojowego. Przełóż je na rukolę i kiełki. Pomidorki pokrój na mniejsze kawałki i dodaj do sałatki.
Sos:
Do miski przełóż serek. Dodaj czosnek i przypraw. Wymieszaj. Dodaj tyle mleka aby powstał sos. Polej sosem sałatkę.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz