czwartek, 26 września 2013

Risotto z dynią i szpinakiem

Zrobienie tego dania było powiedzmy..dość ryzykowne. Mój m. nie lubi ani dyni ani szpinaku. Więc to trochę złośliwe połączenie z mojej strony. Dodatkowo..bez mięsa czyli zupełnie niejadalne bo nie ma nawet czego powybierać:) Ale..nie taka dynia w towarzystwie szpinaku straszna jakby się mogło wydawać. Risotto zniknęło całe w okamgnieniu a mój m. pokusił się nawet o stwierdzenie że było bardzo dobre:) W wersji dla mięsożerców można dodać pierś z kurczaka.




















Składniki:
500 g dyni pozbawionej skóry i pestek (użyłam mniej więcej połowy małej dyni)
ok. 150 g ryżu (w zależności od liczby osób, ja na 2 osoby użyłam ok. półtorej paczki)
200 g szpinaku (świeżego lub mrożonego)
gałka muszkatołowa
sól, pieprz
oliwa
2 cebule
opcjonalnie parmezan do posypania (lub inny ser)

Wykonanie:
Dynię i cebulę pokrój w kostkę. Oliwę rozgrzej na patelni dodaj cebulę oraz dynię. Duś aż warzywa zmiękną. Dosyp ryż smaż go przez chwilę. Następnie wlej wodę (można dodać bulion, ok 800 ml). Wodę dodawaj stopniowo. Ryż musi wchłonąć jedną porcję przed wlaniem drugiej. Gdy ryż będzie ugotowany dodaj szpinak oraz przyprawy. Wymieszaj aż składniki się połączą. Posyp serem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz