poniedziałek, 6 stycznia 2014

Brussels sprout and roast potatoes czyli brukselka z boczkiem i pieczonymi ziemniakami

Tym razem danie inspirowane kuchnią brytyjską:) A konkretnie brytyjskim obiadem Bożonarodzeniowym. Tam oprócz indora króluje właśnie brukselka i pieczone ziemniaki. Niestety nie przepadam za brukselką. Chyba jak większość z nas. Właściwie nie znam nikogo kto by ją lubił. A szkoda bo jest bardzo zdrowa. Dlatego postanowiłam spróbować zrobić ją nieco inaczej. I na całe szczęście nie ma tego nieznośnego brukselkowego smaku:) Polecam! Nawet zagorzałym przeciwnikom brukselki:)




















Składniki (ilość można dowolnie modyfikować):
200 g nieugotowanej brukselki
250 g wędzonego boczku
sól
pieprz
ziemniaki (ilość według uznania)
olej/oliwa do smażenia ziemniaków

Wykonanie:
Brukselkę opłukaj pod wodą i jeśli trzeba oczyść usuwając zewnętrzne liście i odcinając głąb:) Pokrój ją w plasterki. Ja zrobiłam to nożem ale można poszatkować ją w robocie. Boczek pokrój w paski i podsmaż na odrobinie oliwy. Gdy troszkę się podpiecze wrzuć brukselkę. Smaż aż zmniejszy objętość. W razie potrzeby podlej wodą. Brukselka jest gotowa gdy zmięknie. Przypraw do smaku.
Ziemniaki umyj (nie obieraj ich) i pokrój w ćwiartki. Gotuj w osolonej wodzie dopóki lekko nie zmiękną ale nadal jeszcze będą twarde. Ja ugotowałam swoje na parze i upiekłam je używając frytkownicy. Ale można je upiec w głębszym garnku (olej musi zakrywać ziemniaki) lub upiec je po prostu w piekarniku. Swoje piekłam ok 8 min. Ale trzeba je sprawdzać i czuwać żeby się nie przypaliły:)
Brukselkę podawaj z ziemniakami natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz