czwartek, 3 lipca 2014

Hamburger Buffalo

To właściwie taka wariacja na temat hamburgera buffalo. Nie mam mięsa bizona niestety:) Poza tym znalazłam kilka "wersji" tegoż hamburgera i wybrałam to co najbardziej mi się podobało plus dodałam coś od siebie czyli ukochaną rukolę. Więc tak prawdę mówiąc na miano hamburgera Buffalo chyba nie zasługuje... ale nie nazwa jest tu najważniejsza.. a smak. Myślałam, że mam już swojego ulubionego hamburgera ( wersja z serem pleśniowym- tu) ale powiem szczerze że ten dzisiejszy też jest fantastyczny. Zjadłam dwa takie..powinnam mieć jakieś wyrzuty sumienia?




















Składniki:
500 g mięsa mielonego
40 ml sosu worcestershire
łyżka pasty chili lub wg gustu (użyłam pasty chipotles- mniej więcej 2 łyżki)
sól
pieprz
3-4 ząbki czosnku
pomidor
cheddar
rukola
bułki hamburgerowe

opcjonalnie sos czosnkowy (2 ząbki czosnku, 2 łyżki śmietany, 2 łyżki majonezu, sól, pieprz)

Wykonanie:
Mięso przełóż do miski. Dodaj sos worcestershire, pastę chili, sól, pieprz i czosnek. Wymieszaj. Zgrilluj do uzyskania pożądanego stopnia wysmażenia. Na spód bułki połóż dwa plastry cheddara następnie rukolę, pomidora i mięso. Nie trzymałam bym się tak prawdę mówiąc kolejności:) Jeśli zdecydujesz się zrobić sos czosnkowy połącz w miseczce śmietanę, majonez, sól, pieprz i roztarty czosnek (pokrój go drobno, posól i gdy zmięknie rozetrzyj końcówką noża). Można użyć także pasty chili.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz