sobota, 5 lipca 2014

Falafel z bobu i ciecierzycy

Falafel to bardzo znany wynalazek kuchni arabskiej. A w Izraelu serwowany jest nawet MacFalafel w sieci MacDonald's. Podawany jest z chlebkami pita. Musi być więc w nim coś fantastycznego. Te małe chrupiące kuleczki są bardzo uzależniające i są naprawdę pyszne. Zrobiłam je w wersji z bobem i ciecierzycą i powiem szczerze, że trochę się obawiałam. Ale na szczęście moje obawy się nie potwierdziły. Falafel okazał się wyjątkowo ciekawy w smaku. I nawet mój syn zjadł kilka kuleczek a to dla mnie spore zaskoczenie. Zdecydowanie wart wypróbowania! 




















Składniki:
250 g bobu
50 g ciecierzycy
sól
pieprz
średnia cebula
4 ząbki czosnku
łyżeczka kuminu
pół łyżeczki mielonej kolendry
posiekana natka pietruszki (ok 2 łyżki)
łyżeczka płatków chili
pół łyżeczki mielonego ziela angielskiego
ok 100 mąki pszennej
olej do smażenia

Dip z tahini:
4 łyżki gęstego jogurtu
2 ząbki czosnku
łyżka pasty tahini (np. z tego przepisu)

Wykonanie:
Bób i ciecierzycę zalej wodą (w osobnych miskach) i odstaw na kilka godzin (najlepiej np na noc). Następnie wrzuć wszystko oprócz mąki do blendera i zmiksuj (bobu i ciecierzycy nie gotuj). Jeśli masa nie będzie się chciała zmiksować dodaj odrobinę (naprawdę niewiele) wody. Wymieszaj całość i wstaw do lodówki na 30 minut. Po tym czasie z masy formuj kulki (odciśnij rekami nadmiar wody- inaczej kulki będą się rozpadać i trudno je będzie formować). Kulki obtocz w mące i smaż na głębokim oleju aż będą chrupiące. Te które są bardzo przysmażone dla nas były najlepsze:)
Składniki dipu wymieszaj ze sobą i podawaj z kulkami. Falafel można podawać jak już pisałam w chlebku pita.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz