sobota, 23 sierpnia 2014

One pan breakfast- czyli śniadanie z patelni

Chorwacka pasta ajwar to obok cypryjskiego halloumi moje dwa tegoroczne wakacyjne łupy. I choć po greckim halloumi zostały już tylko wspomnienia to w mojej spiżarni mam spory zapas chorwackiej pasty. Dzisiaj pomogła mi stworzyć jedno z lepszych śniadań. Warto je zapamiętać zwłaszcza po ciężkiej nocy:) Wystarczy wrzucić wszystko na patelnię i gotowe. Możecie użyć dowolnych składników jednak podstawą moim zdaniem są jajka i pomidory. Całość zapiekłam na grillu ale możecie to zrobić po prostu w piekarniku. Podałam je z podpieczoną tortillą. Szybko i przepysznie!




































Składniki:
2 jajka
80 g boczku
łyżka pasty ajwar (jeśli nie macie można użyć np pasty chili)
2 średnie pomidory (pozbawione skóry)
kawałek sera feta
pieprz
tortilla

opcjonalnie: pieczarki, kiełbaski, papryka, dowolne sery, szpinak itp

Wykonanie:
Boczek pokrój w kawałki i podsmaż przez chwilę. Gdy lekko się podpiecze dodaj pokrojone w kawałki pomidory oraz ajwar. Przypraw pieprzem. Wybij na patelnie jajka, posyp pokrojoną fetą i wstaw ją albo do piekarnika (temp. 180 stopni) lub na grilla (rozgrzej dwa palniki na średniej temperaturze). Piecz do momentu gdy jajka się zetną. Tortille pokrój na 4 kawałki (trójkąty) posmaruj lekko oliwą i podpiecz chwilę na grillu (uważaj żeby się nie spaliła:)). Podawaj natychmiast po przygotowaniu. Tortillę możesz posmarować ajwarem.

Smacznego! Pora na pomidora!

1 komentarz:

  1. Dziękuję za zgłoszenie do akcji pomidorowej :) Jednak abym mogła zaakceptować wpis, musi on być oznaczony bannerkiem akcji.

    OdpowiedzUsuń